Zadarska Odvodnja jutros je počela radove na sanaciji sustava na križanju ulica Antuna Gustava Matoša, Obale kneza Trpimira te Obale kneza Domagoja, kod Yachtinga. Radi se na postavljanju još jedne cijevi fekalne odvodnje.
04.12.2019.
10:55
Autor: Suzana Jakšić Mandić
Zadarska Odvodnja jutros je počela radove na sanaciji sustava na križanju ulica Antuna Gustava Matoša, Obale kneza Trpimira te Obale kneza Domagoja, kod Yachtinga. Radi se na postavljanju još jedne cijevi fekalne odvodnje.
Na Puntamici su se prošlo ljeto u više navrata osjećali neugodni mirisi fekalnih voda, a uočena je i aktivacija podmorskog ispusta u blizini obale, pa su žitelji tog dijela grada tražili da Odvodnja intervenira. U tom dijelu grada više se be ni trebali osjećati neugodni mirisi a njihov uzrok je preljevanje oborinskih voda, ustvrdio je direktor Odvodnje Grgo Peronja: Ovaj cjevovod ide skroz gore do škole i hvata lijevo i desno objekte i kamp i hotele, privatne kuće, svi su napravili parkinge, s oborinskim vodama nemaju gdje, mi smo se iznenadili. Ovim rješavamo što možemo i kako možemo, pojačat ćemo kroz ovaj projekt i crpnu stanicu , ona nije bila predviđena za tolike količine, tako je kako je , rješavamo šta možemo. Mislim da je to najbrži način, ne postoji nekakva služba koja bi po kućama provjeravala instalacije, ovo je najjednostavnije kako bi taj preljev radio što rjeđe. Ljeti srećom nema puno kiše, ako on i proradi zimi nikom neće smetati. Ovim će se broj preljevanja smanjiti 50 posto - kazao nam je jutros Peronja.
Ispred Yachtinga se nalazi svojevrsno čvorište cjevovoda čiji jedan krak odlazi u more na vrh Puntamike. Ovo ljeto su nam građani signalizirali da se u nekim oborinama pojavila tamo zasmrđena tekućina. Oborinski kanali skupljaju prašinu i nečistoću i to sve skupa preljevamo tamo kad je to nužno potrebno-priznaje Peronja.
Uzrok neugodnim mirisima je u tome što su oborinske vode spojene na fekalne, tvrdi direktor Odvodnje: To nije trebalo ali mi ne možemo ići po kućama utvrđivati tko je to napravio i kako jer nemamo za to ovlasti, onda smo odlučili da ćemo staviti još jednu cijev. Ići ćemo na to da dobijemo bržu protočnost voda kad pada kiša, da ih što prije evakuiramo na crpnu stanicu da u konačnici dobijemo bržu protočnost kad pada kiša, dakle smanjit ćemo broj slučajeva aktiviranja tog kratkog podmorskog ispusta na vrhu Puntamike.
To je prvi korak u rješavanju problema, a u sklopu projekta aglomeracije je predviđena i izmjena cjelokupnog tlačnog voda od crpne stanice do uređaja koja će omogućiti stavljanje jačih pumpi u područnu crpnu stanicu, doznali smo jutros na gradilištu na križanju Matoševe i Obale kneza Domagoja. Radovi bi trebali potrajati 3 dana, za vikend promet tim raskrižjem ne bi više trebao biti ograničen.
Grgo Peronja
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora