Hrvatski radio

Radio Zadar

Nagrađeni uljari, vinari, sirari, otočni opg-ovci

07.12.2016.

15:40

Autor: Ž. Morović Rudić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Kvaliteta njihovih proizvoda visoko je postavila Zadarsku županiju na enološkoj, maslinarskoj i gastronomskoj karti Hrvatske. Međutim, važnost OPG-ova je i u tome što njeguju tradiciju i održavaju život - kako na otocima, tako i u ruralnim krajevima zadarskoga zaleđa.

Nagrađene vinare, uljare, sirare iz Zadarske županije, te nositelje oznake Hrvatski otočni proizvod - njih šezdesetak - primio je danas župan Stipe Zrilić.
Od prvih razgovora o podizanju novih nasada i obnovi starih vinograda i maslinika, preko razgovora o preradi ulja, otvaranja vinskih podruma ili malih sirana do danas, kada OPG-ovci Zadarske županije potvrđuju kvalitetu svojih proizvoda na domaćim i inozemnim natjecanjuima nije prošlo dugo vremena - prisjetio se Lordan Ljubenkov, predsjednik Zadružnog saveza Dalmacije.

      Trud izniman, ali isplatilo se. Urodilo je jednim vinogradarskim i maslinarskim čudom, a sad to čudo treba iskoristiti - ističe Ljubenkov.

OPG-ovci vrijedno rade i nemaju vremena za reklamu - Da, ja uvijek o tome pričam skromno, ali kad vidim kakva priznanja dobijamo onda znači da i nešto vrijedimo. Dubravko Pernjak vlasnik sirane Mih iz Kolana ponosan je na državnu nagradu Zlata vrijedan. 
                  Zlata vrijedan je nagrada za najuzornija hrvatska gospodarstva, a mi smo dobili drugu nagradu. Prvi smo u Zadarskoj županiji. Imamo ovce, nešta prasaca, bavimo se i pčelarstvom i maslinarstvom, prooizvodnjom sira, rekao je na svečanosti.
Na današnju svečanost stigao je i Krunoslav Radović iz Tkona. Njegovi suveniri od konopa najduže nose oznaku HOP
                  Ima 12 godina da ja to izrađujem. Prodajem ja to, kako ne. Meni je kuća kraj mora u Tkonu pa onda stranci čudo kupuju moje suvenire od konopa...
A što OPG-ovcima znači oznaka Hrvatski otočni proizvod pitali smo njegovu sumještanku Vesnu Zalović: 
               Naravno da znači, jer ljudi imaju više povjerenja kad vide certifikat - tvrdi Zalović.

Unatoč kvaliteti, koja im je jedina ali i najbolja reklama, OPG-ovcima treba pomooć u brendiranju.
Među nagrađenim bila je danas, na svečanosti u Domu Županije i Utrka Škraping. Utrka koja je proslavila i Pašman i Ugljan i Dalmaciju i Hrvatsku i što je još važnije povezala sport i rekreaciju s turizmom i poljoprivredom. Pravi otočni brend. Iduće godine održava se 4. Ožujka.

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.