O iskustvima nositelja oznake Hrvatski otočni proizvod govorilo se danas na konferenciji u Zadru. Na skupu se čulo kako je u 11 godina koliko traje projekt 249 otočnih poduzetnika dobilo ovu oznaku, a nekima je omogućila i da se zadrže na rodnom otoku.
S ciljem promocije projekta skup je u IMPACT centru priredio Upravni odjel za razvitak otoka i zaštitu okoliša grada Zadra. 30-ak je nositelja ove oznake na području Zadarske županije, među njima i Ana Matulić s Pašmana čiji kozmetički i prehrambeni proizvodi imaju 20-ak hop-markica: Danas je dobar osjećaj što ja i suprug na rodnom otoku možemo raditi od vlastitog rada, ne moramo putovati u Zadar ili u Biograd na posao. To je ono što je projket Hrvatski otočni proizvod nama pružio, on nam je bio odskočna daska i danas imamo 20 proizvoda s tom oznakom- kazala je Ana pozvavši otočne poduzetnike da se upuste u projekt.
Među prvim proizvodima , oznaku Hop dobila je prije 11 godina paška Udruga čipkarica Frane Budak. Predsjednica Neda Oros: Mi u galeriji prodajemo našu pašku čipku, ta oznaka je na našoj ambalaži i onaj tko dođe unutra, naročito stranci, oni to jako gledaju. Oni to smatraju originalom, smatraju da je to specifično za nas i mi to svugdje stavljamo.
Pozitivnim je projekt Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova ocijenila i Julijana Radović Longin iz općine Tkon koja već niz godina pri JKU Prvenj organizira Sajam otočnih proizvoda u tom mjestu . Ona međutim smatra i kako je 30-ak nositelja oznake u odnosu na potencijale otoka Zadarske županije malo: Tu je Pašman, Iž, Dugi otok, Rava, Silba ali nisu svi otoci. Moramo se zapitati zašto je to tako ? Predlažem organizirati jednu organizaciju, možda osnovati podružnicu klastera za otočni proizvod u Zadarskoj županiji. To bi bila ruka koja će dalje gurati otočne proizvođače - smatra Julijana.
Odgovorila joj je Andrea Baraba, pročelnica gradskog odjela za otoke navodeći kako je većinom staračko stanovništvo na malim otocima i stalno opadanje broja radno sposobnog stanovništva na ostalim otocima razlog što nositelja Hop oznake nema više. Ona je stoga posjetila da i Zadarska županija putem mjera za poticanje ruralnog razvoja i grad Zadar putem subvencioniranja određenih troškova pomaže otočno poduzetništvo. Zatražila je ujedno da turistička zajednica grada i županije pruži ruku otočanima u obliku organizacije sajmova otočnih proizvoda i otvaranja trgovine s hop- proizvodima u gradu.
Više o porukama s današnjeg skupa u reportaži za Pomorsku večer iz Zadra u ponedjeljak, 8. svibnja.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.