Hrvatski radio

Radio Zadar

18:33 / 22.05.2018.

Autor: HRT Centar Zadar/Hina

Orlić: Mogućnost većih onečišćenja na Jadranu je relativno mala

Ivo Cagalj/PIXSELL

Ivo Cagalj/PIXSELL

Foto: - / -

Pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Siniša Orlić izjavio je kako je "relativno mala" mogućnost većih onečišćenja na Jadranskom moru bez obzira na veliki promet, premda bura i do 30 posto povećava broj pomorskih nesreća.

Mogućnost nekakvih većih izljeva je relativno mala iako godišnje u Jadran ulazi 75 milijuna tona opasnog tereta od toga tek deset posto završava u našim lukama a ostalo uglavnom ide u Trst i Veneciju, rekao je Orlić novinarima tijekom prvog dana međunarodne vježbe "Adriatic 2018" u splitskom akvatoriju.

Godišnje u hrvatskim lukama imamo 3.200 uplovljavanja i isto toliko isplovljavanja brodova, napomenuo je dodavši kako se treba bojati manjih izljeva u more do 5 tona dizela ili neperzistentnih ulja. Naglasio je kako u razdoblju od lipnja do rujna Jadranom plovi oko 180.000 plovila-brodica, jahti i brodova. Kad se iz svakog od tih plovila ispusti jedna litra dizela ili nečeg drugog to je otprilike 150 tona goriva koje završi u moru, istaknuo je Orlić i upozorio kako broj primorskih nesreća ovisi o vremenskim prilikama.

Kad imamo mirnu sezonu bez bure broj pomorskih nesreća se smanji oko 30 posto, a kada puše bura onda i broj pomorskih nesreća raste. Možemo relativno jednostavno smanjiti broj pomorskih nesreća za 30 posto samo da slušamo vremensku prognozu, poručio je. Po Orlićevim riječima prošle je godine zbog prekršaja u prometu na Jadranu napravljeno 8.000 zapisnika i naplaćeno oko 3,5 milijuna kuna kazni. Ove će se sezone, smatra, vjerojatno ponoviti događaj iz ranijih sezona kada se glisiranjem ili na drugi nedopušten način ulijetalo među kupače. No to je naprosto stvar na koju moramo računati s obzirom na tako veliki broj turista i plovila," rekao je Orlić.

Na upit hoće li se pooštriti kazne za one koji krše pravila pomorskog prometa, istaknuo je kako su u tijeku aktivnosti na promjeni Zakona o lučkim kapetanija i pomorskog zakonika pa će se u tom kontekstu, pokušati uskladiti i mjere (kazne) na terenu.