Hrvatski radio

Radio Zadar

16:04 / 20.12.2019.

Autor: HRT Radio Zadar

Otvorena izložba u sklopu kampanje Pogodi pravi koš

Otvorena izložba u sklopu kampanje Pogodi pravi koš

Otvorena izložba u sklopu kampanje Pogodi pravi koš

Foto: - / -

Promidžbena kampanja Pogodi pravi koš organizirana je i financirana iz projekta „Program izobrazno-informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom na području Grada Zadra“ .

Pročelnik Upravnog odjela za EU fondove Šime Erlić istaknuo je kako se ovim projektom nastojalo potaknuti građane Grada Zadra na savjesno i odgovorno gospodarenje otpadom kroz kombinaciju edukativnih i promotivnih aktivnosti. Dugoročan cilj je izgradnja svijesti kod građana na području održivog gospodarenja otpadom s posebnim naglaskom na sprječavanje nastanka otpada, odvojeno prikupljanje komunalnog otpada, ponovnu uporabu predmeta i kućno kompostiranje. 

Promidžbena kampanja Pogodi pravi koš počela je u lipnju 2019. pomalo provokativnim sloganom Ne budi smeće, čiji je cilj bio privući pažnju građana i osvijestiti potrebu za razdvajanjem otpada. 

Pod sloganom Razdvajati je lako, pokazat ću ti kako održan je niz edukacija vezanih za razdvajanje otpada, njegovo smanjenje i kućno kompostiranje.  

Izrađene su informativne brošure prilagođene svim dobnim skupinama, a koje su pružile informacije o razlozima potrebe prelaska na kružno gospodarstvo, načinima i potrebama za smanjenje otpada te savjetima za kompostiranje i ponovnu uporabu predmeta. 

Poseban naglasak u projektu stavljen je na edukaciju djece i mladih kroz organizaciju niza javnih događanja, natjecanja u osnovnim školama, javnom tribinom i radionicama za djecu i mlade u Gradskoj knjižnici koje su privukle veliku pozornost. 

Uz održane radionice, veliku ulogu u buđenju svijesti mladih imala je i poruka poslana na događanju Večer bez plastičnih čaša na Adventu. U događanju su sudjelovali svi ugostitelji, kojima je podijeljeno oko 17 000 papirnatih čaša. Večer je protekla uz odlične reakcije svih prisutnih - kako posjetitelja Adventa, tako i samih ugostitelja od kojih su mnogi iznijeli želju da se za sljedeći Advent u potpunosti zabrani uporaba materijala koji se ne mogu reciklirati. 

Tijekom kampanje izrađeni su i edukativni materijali za posebne skupine kao što su osobe oštećenog sluha za koje je korišten tumač znakovnog jezika u svim televizijskim emisijama te na javnoj tribini. Tiskane su brošure na Braille-ovom pismu za slijepe osobe te posebni letci za osobe s intelektualnim poteškoćama kao i letci za strane turiste podijeljeni za vrijeme turističke sezone. 

Kroz kampanju se nastojalo različitim inovativnim pristupima usaditi građanima važnost odvajanja otpada, pa je tako u listopadu, na Forumu, organizirana „košarkaška utakmica“ gdje su timovi sastavljeni od građana, djelatnika gradske tvrtke Čistoća i Grada Zadra plastičnim bocama i novinskim papirom gađali plave i žute kante za otpad (papir i plastika), odnosno pogađali su pravi koš.  

Projektom je obilježen i Europski tjedan smanjenja otpada. Pod sloganom Smanji, ponovno upotrijebi, razvrstaj – pogodi pravi koš, na gradskoj tržnici je održan sajam igračaka i knjiga pod nazivom „Uzmi ili ostavi“ gdje su građani  razmjenjivali knjige i igračke čime je promovirana ponovna uporaba stvari.

U događanju su sudjelovali i svi trgovci na tržnici koji su umjesto plastičnih vrećica nudili papirnate škartoce kojih je podijeljeno 8000 kom – čime je stavljen naglasak na potrebu smanjenja korištenja plastike. 

Više informacija o tome gdje odložiti otpad te o rasporedu prikupa razdvojenog otpada na području grada Zadra može se naći na aplikaciji i web stranici kampanje www.pogodipravikos.hr. 

Građani mogu putem aplikacije naručiti prikup glomaznog otpada te prijaviti eventualni problem.  

Projekt Program izobrazno-informativnih aktivnosti o održivom gospodarenju otpadom na području Grada Zadra,  sufinanciran je od strane Europske unije iz Kohezijskog fonda, u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.

 

-

-

Foto: - / -