Hrvatski radio

Radio Zadar

Oživljava li ponovno pruga Zadar - Knin?

19.04.2016.

14:53

Autor: Božidar Kolega

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Teretni promet u Luci Gaženica već će se ove godine povećati za 4 do 5 puta, najavljeno je danas u HGK Zadar gdje su se sastali predstavnici Komore, zadarskih tvrtki te HŽ Carga i HŽ Infrastrukture. Predstavnici HŽ Carga na sastanku su obećali punu potporu zadarskim gospodarstvenicima.

Povećanje obujma tereta u Gaženici očekuju se već za 15 dana.  

Već godinama prijevoz tereta željeznicom iz Gaženice je u opadanju. 2009-te promet je bio 400 tisuća tona, a prošle i pretprošle godine između 40 i 50 tisuća tona.  To bi se ubrzo trebalo promijeniti najavio je predsjednik zadarske gospodarske Komore Dario Jurin:

Jer su potpisana dva novas ugovora između Tankerkomerca i Croduxa i između Kepola i jedne češke kompanije o prijevozu tekućih tereta, a i tereti Sojare iz drugih destinacija isto tako će biti veći tako da se očekuje značajno povećanje tereta.  

Županijska komora već godinama nastoji potaknuti željeznicu da vrati u život prugu Zadar-Knin, no dosada bez odgovora nadležnih. Nakon što su zadarski gospodarstvenici najavili povećanje prometa ponovno je iniciran sastanak, a ovoga puta uz poticaj nadležnog Ministarstva uspješno su održana dva, jedan u Zagrebu te današnji u Zadru na kojem je šef Uprave HŽ Carga Danijel Krakić obećao punu podršku.

Najave su između 100 i 150 000 tona na godišnjoj razini. Nas to čini vrlo sretnim jer to nama otvara poslovne mogućnosti.  

Na pitanje zašto je HŽ Cargo otpustio zadarske radnike Krakić odgovara:

Na moju ogromnu žalost u zadnjih par godina došlo je do izuzetnog pada prijevoza iz Luke Zadar, tako da je u prošloj i pretprošloj godini prosjek prijevoza koji smo mi radili bio oko 40-50 000 tona. To nije dovoljno da bi se držala posada u Zadru. Ukoliko bi došlo do značajnijeg povećanja prijevoza to bi svakako onda značilo i potrebu za zaposlenicima s područja Zadra.  

Naznaka za takvo povećanje ima:

Mi očekujemo da će se kroz veći ulaz kineske robe na ovom dijelu Jadrana, da će doći do povećanja prijevoza.  Naznake toga su kineska kupovina luke Pirej, a mi onda očekujemo da će se desiti i daljnje akvizicije, pogotovo njihova zainteresiranost za luku Zadar i Rijeka.   

Zadarski gospodarstvenici žale se i da je cijena željezničkog prijevoza preskupa u odnosu na druge luke što ih čini nekonkurentnima. Krakić odgovara: 

Pa pojeftinjenje cijene prijevoza se ne može očekivati na takav način. Znači moraju se posložiti nekakvi drugi uvjeti. Ne učestvujemo mi jedini u cijeni, ali mi ćemo svakako svojom organizacijom i načinom rada omogućiti da se ta cijena nešto spusti.   

Tema razgovora bila je i obnova pruge Zadar Knin koja je počela 2013. godine. Do danas je obnovljeno 50 posto pruge u što je uloženo 44 milijuna kuna, a za isti toliki iznos za obnovu preostalog djela pruge potrebno je pronaći izvore financiranja. 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.