Hrvatski radio

Radio Zadar

Samo u Zadru : e-romobilom protiv gužvi

23.07.2019.

11:42

Autor: Suzana Jakšić Mandić

foto : SJM

foto : SJM

Foto: - / -

Zadar je popularno turističko odredište, pa je to bio prvi razlog zašto smo se odlučili izabrati upravo Zadar za naš pilot - projekt. Rekao nam je to Chris Daszkiewicz iz američko-poljske tvrtke koja u suradnji s gradom Zadrom nudi javne e-romobile.

Riječ je o pilot-projektu uvedenom prije 20-ak dana kao dopuna sustavu e-bicikala. Brzi su, nečujni i ne zagađuju okoliš – kaže Šime Erlić, gradski pročelnik za EU fondove. E-romobili su nam zanimljivi s obzirom da želimo poticati elektro-mobilnost, dodaje: Grad Zadar je netom završio s uspostavom projekta e-bicikli, taj sustav funkcionirat će do kraja ljeta. Pored toga, javila nam se tvrtka koja je željela uzeti grad Zadar kao prvi grad u RH za pilot projekt električnih romobila.  Nama je to interesantno s obzirom da želimo poticati elektro-mobilnost.  Oni su dobili 6 mjeseci za isprobati kako bi taj sustav mogao funkcionirati, nakon toga vidjet će se ima li ga smisla zadržati i za sljedeću sezonu. Po podacima za sada, skuteri  se jako dobro koriste. Po 10 romobila je na svakoj lokaciji, 4 su lokacije: Gaženica, autobusni kolodvor, Nova vrata na Poluotoku i Marina Borik, od 0 do 24 sata - kazao je za naš program Šime Erlić.

Zadar je trenutačno jedini hrvatski grad koji je u javni sustav uveo ekološki prihvatljive i brze romobile. Chris Daszkiewicz još o razlozima zašto je odabran Zadar: Grad Zadar poznat je kao  grad inovacija kad je o mobilnosti riječ, grad je već uveo e-bicikle, također otvoreni ste za isprobavanje novih ideja kao što su  e-romobili, gradska uprava podržala je našu ponudu - navodi mladi Poljak, predstavnik američko-poljske tvrtke Dash koja putem aplikacije dash.city nudi e-romobile.

Iskazanim zanimanjem građana i turista u proteklih 15-ak dana vrlo su zadovoljni: Korisnici  u prosjeku voze 26 minuta, dnevno imamo 100-injak korisnika. Cijena - 4 eura za 20 minuta vožnje, odnosno 0,2 eura po minuti - navodi Daszkiewicz. 

Treba još vidjeti hoće li brzi e-romobili, odnosno njihovi vozači, poštivati prometna pravila i kako će na njih reagirati ostali sudionici u prometu, jer poznato je da se veliki europski gradovi u kojima je ovo javno prijevozno sredstvo vrlo popularno susreću s problemom  klasifikacije ovih prometala koja nisu ni pješaci, ni vozila. 

Šime Erlić

Chris Dashkiewicz

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.