Hrvatski radio

Radio Zadar

10:07 / 12.03.2022.

Autor: Božidar Kolega

Škola danas, škola sutra

Sveučilište u Zadru

Sveučilište u Zadru

Foto: x / x

Kakva je budućnost škola kao odgojno-obrazovnih ustanova. 

Kakva je budućnost škola kao odgojno-obrazovnih ustanova – što se u školama mijenja i što je danas uistinu kvalitetna školam jesu li učitelji i nastavnici doista „duša“ škole i jesu li one više obrazovne nego odgojne ustanove, neka su od pitanja na koje je odgovore ponudio znanstveno-stručni simpozij „Škola danas, škola sutra“, koji je na Sveučilištu u Zadru danas održan u okviru HKO projekta „Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora“. Simpozij je okupio znanstvenike iz Hrvatske, Italije, SAD-a i Velike Britanije, ali i odgojno-obrazovne djelatnike, studente i učenike koji su se kroz plenarna predavanja i tri sesije iz prve ruke mogli upoznati sa suvremenim dostignućima u ovoj problematici.

Voditeljica projekta „Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora“, rektorica Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Dijana Vican sudionike je pozdravila i kao članica UNESCO-ovog povjerenstva RH uime svih članova Povjerenstva pri Ministarstvu kulture. Istaknula je kako je još uvijek u svijetu puno onih koji su lišeni odgoja i obrazovanja, poučavanja i učenja.

- Ne mogu ne spomenuti djecu Ukrajine kojima se djetinjstvo pretvorilo u životnu dramu, kao i njihovim obiteljima, zbog onih koji su imuni na etiku dijaloga i ljudskog sporazumijevanja. Zato su danas počasni gosti i sudionici simpozija učenici 4A razreda zadarske osnovne škole Šime Budinića s projektnom porukom da nam je dobrobit djece na profesionalnom i osobnom, društvenom i građanskom pijedestalu. Iako smo projektom stiješnjeni u kompetencijski dijapazon, pedagogija izlazi iz tog uskog okvira s porukom da kompetencije idu s vrijednostima. Vratimo se ljudskom dostojanstvu, prihvatimo pedagošku istinu da čovjek treba strahovati samo od ljudi kojima su istina i laž iste boje i onih kojima je smjelost iznad sposobnosti, istaknula je rektorica Vican.

Plenarno izlaganja održali su Carmelo Dotolo (Kriza obrazovanja), John Gratto (Obrazovanje globalnih građana za 21. stoljeće), Julie Winyard (Što čini kvalitetu u školama?), Ivana Batarelo Kokić (Profesionalizacija nastavničke struke) i Slavica Čolak (Odnos i suradnja). Nakon njih uslijedile su tri paralelne sesije –Pedagozi, Mentori i Nastavnici, u okviru koje su Sveučilište u Zadru posjetili učenici 4.a razreda OŠ Šime Budinić.

U rektoratu ih je primila rektorica prof. dr. sc. Dijana Vican s prorektorima, gdje su ih upoznali sa studijima i načinom studiranja. Postavili su brojna pitanja, a najviše ih je zanimalo koliko studiji traju, kako se postaje psiholog ili pedagog te tko su slavne osobe na rektoričinoj lenti. Nakon upoznavanja priređene su interaktivne prezentacije Arheološke zbirke i praktikuma Odjela za arheologiju te Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju.

Najzanimljiviji im je bio završni susret s pilotima i kadetima Središta za obuku Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Rudolf Perešin, koji su im objasnili kakva je profesija vojnog pilota te ih upoznali s različitim letjelicama – ratnim i protupožarnim zrakoplovima, helikopterima, protupožarnim avionima, ali i opremom koju koriste. Naravno, na kraju su i sami isprobali kacige i zaštitnu odjeću te brigadiru Goranu Huljevu obećali kako će i oni jednog dana doći na obuku za pilote.

Okosnica projekta „Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora“ je postizanje prijedloga za standardizaciju zanimanja i kvalifikacija za nastavnike općih predmeta, strukovne nastavnike, nastavnike- instruktore letenja i pedagoge. Nositelj projekta je Ured za znanost, projekte i transfer tehnologija Sveučilišta u Zadru, a partneri u projektu Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (Središte za obuku Hrvatskog ratnog zrakoplovstva „Rudolf Perešin“), Sveučilište u Zagrebu (PMF), Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Filozofski fakultet), Sveučilište u Splitu (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti), Sveučilište u Rijeci (Filozofski fakultet), Sveučilište u Zagrebu (Filozofski fakultet).