Hrvatski radio

Radio Zadar

Trese li vas potrošačka groznica ?

23.11.2022.

09:36

Autor: Božidar Kolega

Red za kupovinu kovanice od 25 kuna s motivom Pelješkoga mosta

Red za kupovinu kovanice od 25 kuna s motivom Pelješkoga mosta

Foto: Lovro Domitrovic / PIXSELL

Je li potrošačka groznica u skladu s božićnim duhom? Pitali smo u našem programu naše slušatelje. 

Potrošačka groznica za vrijeme božićnih blagdana pomiješala je dvije stvari rekao nam je sociolog Sven Marcelić. 

Ideja da se u to doba ljudi zbližavaju, kupuju poklone, misle jedni na druge.S druge strane prodavači kada razmišljaju o završetku godine stavljaju najveće akcije pred sam kraj, studeni i prosinac jer kako dolazi nova godina i nova sezona treba se rješavati starih zaliha. Tako da te dvije stvari u kombinaciji stvaraju sada već prilično produženu potrošačku groznicu.

sociolog Sven Marcelić

Kupovina veseli ljude, rekao nam je jedan od naših slušatelja

Ja ću obavezno kupiti božićnu zvijezdu, počastiti sebe s dobrim sirom, ali na ove dane sjetim se svog djetinjstva, osnovne škole i priče Djevojčice sa šibicama. Zato bi volio pozvati razna društva da povećaju pokloni za djecu i roditelje slabijeg imovinskog stanja.

slušatelj

Drugi slušatelj poručio je da u dućane koji u ovo vrijeme Adventa stavljaju reklame Black Friday on u njih ne ide. 

Ne zato što ne znam engleski nego jer ne želim slijediti američke običaje tako da sve ovo što oni vrte za mene je to jedan agresivni napad na Božić, a zarađuju oni koji Božić niti poštuju niti razmišljaju o njemu nego im je prilika da se riješe stare robe.

slušatelj

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.