Hrvatski radio

Radio Zadar

11:08 / 06.02.2015.

Autor: HRT centar Zadar

Uspješno okončan IPO Tankerske Next Generation

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Inicijalna javna ponuda (IPO) dionica brodarskog društva Tankerska Next Generation uspješno je okončana. U prvom IPO-u u Hrvatskoj od početka gospodarske krize prije sedam godina prikupljeno je 208 milijuna kuna. Upisano je ukupno 3,2 milijuna dionica, a postignuta je cijena od 65 kuna po dionici.

Prikupljena sredstva uložit će se u proširenje flote s dva moderna produkt tankera, čime će se ukupan broj brodova u floti TNG-a povećati na 5 brodova ukupne nosivosti 250.000 DWT-a.

Nakon javne ponude dionica TNG će ostati u većinskom vlasništvu svog osnivača, zadarske Tankerske plovidbe, koja će držati 55,6 posto dionica.

Dionica najmlađeg hrvatskog brodara Tankerska Next Generation (TNG) bit će uvrštena u Službeno tržište Zagrebačke burze u četvrtak 12. veljače 2015., te se očekuje početak njenog trgovanja oko 11.00 sati. Po tržišnoj kapitalizaciji temeljem postignute cijene u IPO-u Društvo ulazi u 10 najvećih burzovnih kompanija izlistanih u Službenom tržištu Zagrebačke burze. 

„Javnom ponudom smo prikupili dvostruko više sredstava od praga koji smo postavili za uspješnost ponude čime je podržana ambicija rasta naše grupacije u zanimljivom segmentu prijevoza naftnih derivata. Drago nam je da je domaće tržište kapitala, koje se još nije oporavilo od utjecaja gospodarske krize prepoznalo i podržalo investicijsku propoziciju u brodarstvu, svojstvenu daleko razvijenijim svjetskim financijskim centrima specijaliziranim za brodarstvo – poput Osla ili New Yorka. Pri tome nam je naročito važno što je mnogo malih investitora i više od pola postojećih dioničara Tankerske plovidbe prepoznalo ovu priliku ulaganjem vlastitih sredstava i konverzijom dionica stare tvrtke u novu“, ocijenio je Mario Pavić, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe.

„Sretni smo zbog uspjeha javne ponude i povjerenja koje su nam poklonili naši novi dioničari, te činjenice da je baš naša tvrtka nakon mnogo godina otvorila domaće tržište kapitala za javne ponude dionica. Sada je na nama da to povjerenje opravdamo nabavkom kvalitetnih brodova, te njihovim operiranjem po najvišim svjetskim standardima. Sve u svemu, mislim da je ovo sjajna vijest za hrvatsko brodarstvo pod čijom će zastavom po prvi put zaploviti produkt tankeri eko-dizajna“, izjavio je John Karavanić, predsjednik Uprave Tankerske Next Generation.

„Po ostvarenim financijskim uvjetima u javnoj ponudi se krećemo u okvirima koje postižu velike kompanije u našem sektoru na velikim tržištima kapitala. Ostvarena cijena u IPO-u od 65 kuna po dionici predstavlja popust od 12 posto na NAV dionice, za kojega vjerujemo da predstavlja atraktivnu ulaznu valuaciju i nagradu našim investitorima za sudjelovanje u ovom investicijskom poduhvatu“, komentirao je Nikola Koščica, financijski direktor Tankerske plovidbe i TNG-a.

Dionice je kupilo više od 1.300 investitora. Oko 14 posto ponuđenih dionica kupili su strani investitori. Više od 54 posto dioničara Tankerske plovidbe prihvatilo je ponudu za zamjenu dionica, među kojima i postojeći i bivši management društva, kao i brojni sadašnji i bivši zaposlenici.

TNG će prikupljenim sredstvima financirati nabavu flote modernih eko-tankera za prijevoz naftnih prerađevina koji zahvaljujući najsuvremenijoj tehnologiji troše manje goriva od konvencionalnih tankera. Očekuje se da će tržište prijevoza naftnih prerađevina ostvarivati veće i stabilnije stope rasta od prijevoza sirove nafte, zbog trendova izmještanja rafinerijskih kapaciteta iz razvijenih zapadnih zemalja u zemlje izvoznice nafte i zemlje tržištima u nastajanju s snažnim rastom potražnje.

Tankerska Next Generation osnovana je u kolovozu 2014., posluje s 2 MR produkt tankera, te gradi novi MR tanker eko-dizajna u Južnoj Koreji koji bi trebao pojačati flotu u drugoj polovini ove godine. S prikupljenim kapitalom iz IPO-a kompanija će imati kapital od 463milijuna kuna, što bi trebalo biti dovoljno za akviziciju 2 slična nova broda.

Tankerska plovidba namjerava poslovanje u segmentu produkt tankera razvijati isključivo kroz TNG-a, dok će u matici nastaviti upravljati tankerima za prijevoz sirove nafte i brodovima za prijevoz rasutih tereta.