Hrvatski radio

Radio Zadar

13:13 / 18.11.2015.

Autor: Žana Morović Rudić

Utječe li terorizam na poslovanje turističkih agencija

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Turističke agencije tek su neznatno umanjile cijenu za aranžmane u Parizu. Agenti kažu kako se adventski programi i dočeci Nove godine u europskim metropolama uobičajeno prodaju. Smatraju da terorizam ipak neće utjecati na njihovo poslovanje.

Neki smatraju kako će turističke ture u srednjoj Europi, ponajprije Poljskoj, Slovačkoj i Češkoj postati još atraktivnije i prodavanije, a Zadrani, da imaju novaca, putovali bi čak i u Pariz.  Evo što su nam na pitanje - biste li danas otputovali u Pariz ili neku drugu zapadnoeuropsku metropolu, zadrani odgovorili anketirani prolaznici: - Bi, čega se bojati!? - Bez obzira na situaciju, Pariz je Pariz. - Ja sam već bio tamo … Ne more se protiv toga boriti, 'ko zna di oni mogu doći. - Išla bih, mislim da je vjerojatnost da se nešto dogodi u Parizu jednaka je kao i kod nas.

Dugogodišnji turistički agent Ivica Čović, čija agencija organizira maturalne ekskurzije i za zadarske srednje škole smatra da su tranzicijske zemlje Srednje Europe najsigurnije za turiste: Prag, Budimpešta, Krakov… Radi se o zemljama koje su u najširem smislu vrlo sigurne za učenička putovanja koje nisu ni na koji način umiješane. Naime, koliko god je tragično da se terorizam bilo gdje događa moramo reći da su najsigurnije one zemlje koje su tijekom svoje povijesti bile ugnjetavane.

London i Pariz trenutačno su najspornije destinacije: Imali smo u planu nekoliko grupa koji su trebali letjeti za Pariz u vrijeme adventa, ali smo putnicima dali mogućnost da putovanje otkažu ili odgode. Međutim uvijek imate onih koji žele dati potporu, u ovom slučaju Francuzima i ne boje se putovati u destinaciju koja je u ovakvoj situaciji u kakvoj je danas Pariz.

Generalni direktor najveće turističke agencije u nas, Ivan Pukšar dodaje kako je pred turističkim agentima izazov formiranja novih programa i adventskih destinacija: Dali smo neke nove programe koji nisu zabilježeni u novijoj povijesti hrvatskih turističkih agencija. Program adventa u Salernu koji ima svoju posebnu božićnu iluminaciju.

Preko 200 različitih putovanja imaju u ponudi za Novu godinu. Većina destinacija je sigurna, novonastala situacija neće se pretjeran odraziti na poslovanje putničkih agencija, smatra Pukšar, a hoće li zbog toga profitirati hotelijeri u Hrvatskoj, ostaje za vidjeti.