Tvrtka Zadar Seaport, u većinskom kineskom vlasništvu, dokapitalizacijom od 44,5 milijuna kuna postala je većinski vlasnik Luke Zadar, te najavila 200 milijuna kuna ulaganja u infrastrukturu teretne luke. Ta ulaganja još nisu ostvarena, a tvrtka je prošlog mjeseca pokrenula predstečajni postupak.
Tvrtka Zadar Seaport osnovana je u siječnju prošle godine, a vlasnik društva je kineski Zhongya Holding sa sjedištem u Hong Kongu. Prošle su godine dokapitalizacijom od 44 i pol milijuna kuna postali većinski vlasnik Luke Zadar s 246 500 dionica. No, to je tek trebao biti mali dio 200 milijuna kuna vrijedne investicije u zadarsku teretnu luku kineskih investitora koje je u Zadar dovela Kinesko-jugoistočna europska poslovna asocijacija CSEBA, dok je tvrtka CSEBA development s kineskim investitorima izradila razvojni plan ulaganja.
U razvojnom planu 212 milijuna kuna koje oni moraju uložiti da bi luka postala stvarno prava operativna luka. Znači da se dovede ta brodska dizalica , lučka dizalica, tako da se istovari mogu raditi ne sa iznajmljenom opremom nego s vlastitom opremom, kako bi sama isplativost cijelog posla bila veća. Uz to postoji i još onaj dio vezan uz transport unutar luke, to su viličari, posebne male dizalice i uređenje skladišta.
Podsjeća direktor tvrtke CSEBA development Mario Rendulić. Rok za ulaganje je dvanaesti mjesec ove godine stoga on još nije prekršen, dodaje Rendulić.
Vjeruje kako predstečaj neće blokirati ulaganje u zadarsku luku, no kako bi kineske investitore potaknuli da ispune obećano iskoristit će svoju poziciju najvećeg vjerovnika i ovrhe koju imaju nad većinskim paketom dionica Luke Zadar, a koje su u vlasništvu Zadar Seaport-a.
Ne želimo blokirati njihovo poslovanje, ovrhu ćemo povući, dakle nismo razgovarali o prodaji ili preuzimanju vlasništva, već, objašnjava Rendulić:
Možemo to nazvati kao upozorenje da se drže razvojnog plana i ugovora kojeg smo mi potpisali, a vezani su na ulaganje u luku, jer je nama najvažnije da oni krenu s poslovima razvoja luke kako je bilo razgovarano na samom početku prije nego su uopće ušli u cijelu akviziciju.
Također ističe:
A ono što je najvažnije da su ipak kontaktirali operatore u Europi i savjetovali se s njima tako da rade na izradi stvarnog plana ulaganja koji će biti puno drugačiji nego što je bio ovaj inicijalni prvi. Znači očekujemo i više od ovog što smo i razgovarali.
Podsjetimo, kinesko ulaganje u zadarsku teretnu luku najavljeno je prošle godine kao najveće privatno kinesko ulaganje u Hrvatsku, a osim same luke Kinezi su bili zainteresirani i za oživljavanje željezničke pruge Zadar-Knin. Što će se na kraju od svega toga ostvariti trebalo bi se razjasniti u mjesecima koji dolaze.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.