Hrvatski radio

Radio Zadar

12:13 / 25.01.2017.

Autor: Suzana Jakšić Mandić

Više volimo papaline od inćuna

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Kad je riječ o konzumaciji sitne plave ribe hrvatski građani najčešće jedu srdelu - nju će odabrati u 65 posto slučajeva, zatim slijedi papalina u 11, inćun u 7 te lokarda u 3 posto slučajeva. Pokazalo je to istraživanje o potrošnji sitne plave ribe na domaćem tržištu.

Istraživanje je u zadnjem tromjesječju prošle godine provela Zadarska županija, kako bi povećala potrošnju ovih morskih proizvoda. Što je još pokazalo istraživanje? Najviše je volimo pečenu ali je ipak nejčešće jedemo prženu - stav je potrošača u studiji koja za cilj ima približiti građanima nutritivne vrijednosti sitne plave ribe i ojačati FLAGOVE - tri ribarske akcijske grupe koliko ih ima na širem zadarskom području. Još neke rezultate ankete otkrio nam je županijski pročelnik za poljoprivredu Danijel SegarićIstraživanje kaže da svega 13,1 posto ispitanika jede sitnu plavu ribu najmanje jednom tjedno, polovica je jede dva do tri puta mjesečno, a 30 posto ispitanika rjeđe od jedanput mjesečno, što sve ukazuje na činjenicu da je potrošnja sitne plave ribe relativno slaba. Isto tako doznajemo da naši potrošači ne vole čistiti i pripremati ribu, osobito sitnu plavu ribu, to im je jedna od mana takve vrste prehrane.

Ne čudi podatak da je kupovina srdela inćuna i papalina najčešća petkom, kao ni to da se najviše nabavlja u supermarketima dok učestalost kupovine na ribarnicama sve više opada. A što je sa zastupljenošću sitne plave ribe u hrvatskim restoranima i hotelima? Većina potrošača tu ribu ne konzumira u ugostiteljskim objektima, više od 65 posto potrošača konzumira je doma, oni tvrde da bi je više konzumirali da je bolje zastupljena u ugost objektima - kazao nam je Segarić.

Među porukama koju su ispitanici poslali je i ona da su poželjniji riblji proizvodi koji su ili polovično ili već potpuno pripremljeni za konzumaciju . Ovo se, dodaje Danijel Segarić, naslanja na rezultate projekta Crosea koji je prošloga ljeta izazvao veliku pozornost Zadrana i turista u ribljem fast-foodu na Rivi, a pokazao je da je brzi riblji obrok proizvod koji se traži. 

Čitava studija „Mogućnost povećanja potrošnje sitne plave ribe na domaćem tržištu" koju je za Zadarsku županiju izradila tvrtka Agrarno savjetovanje, a obuhvatila je 1042 ispitanika, bit će javnosti detaljno predstavljena za mjesec dana.

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.