Hrvatski radio

Radio Zadar

Zadovoljni gostoprimstvom, nezadovoljni gastro ponudom

10.04.2013.

14:27

Autor: sjm

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Turisti su općenito zadovoljni Zadrom i destinacijama u županiji, ali ukazuju na određene segmente turističke ponude na kojima treba poraditi. To je jedan dio ugostiteljstva, dio izgrađenosti infrastrukture, ponuda kulturno-zabavnih događanja - istaknuto je danas tijekom predstavljanja Istraživanja koje su proveli studenti Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.

Na šire zadarsko područje prošle je godine zračnim linijama stiglo 14 posto više gostiju u odnosu na prethodno razdoblje. Ove se godine očekuje kako će tim putem Zadarsku županiju posjetiti 250 tisuća gostiju - ovi podaci govore o potrebi unapređenja ponude za te posjetitelje, kazao je direktor Turističke zajednice Zadarske županije Ivo Dunatov obrazlažući zašto je TZ pozvala načelnike i gradonačelnike na predstavljanje rezultata istraživanja koje je proveo Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, a odnose se na stavove korisnika usluga niskotarifnih zračnih prijevoznika.

Istraživanja su proveli studenti Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru, radili su ga 3 godine, u razdoblju od svibnja do listopada, na uzorku od 200-injak gostiju. Ispitanici su većinom visokoobrazovani gosti, relativno dobre platežne moći , kaže asistent Tomislav Klarin. Evo čime su zadovoljni …

"Oni su općenito zadovoljni Zadrom i destinacijama u županiji, ali ukazuju na određene segmente turističke ponude na kojima treba poraditi. To je jedan dio ugostiteljstva, dio izgrađenosti infrastrukture, ponuda kulturno-zabavnih događanja odnosno prvenstveno informiranje o njima, izletnički aranžmani, informacije o avanturističkom turizmu - nešto što Zadar posjeduje ali očito na tome još treba poraditi. " - istaknuo je Klarin.

Klarin ističe kako je jednoličnost gastro-ponude jedan od najvećih nedostataka svih odredišta šireg zadarskog područja:

"To je jedan dio ugostiteljstva, dio izgrađenosti infrastrukture, ponuda kulturno-zabavnih događanja odnosno prvenstveno informiranje o njima, izletnički aranžmani, informacije o avanturističkom turizmu - nešto što Zadar posjeduje ali očito na tome još treba poraditi. "

Glavni motiv dolaska su prirodne ljepote i potraga za novim iskustvom, a korisnici u velikom dijelu samo prolaze kroz Zadar na putu do krajnjeg odredišta- takvih je čak 35 posto, pokazalo je studentsko istraživanje.

S obzirom na tu činjenicu, logično bi bilo da i drugi gradovi osim Zadra preuzmu na sebe udio u promidžbi niskotarifnih letova, napominje Klarin, međutim prazna vijećnica Zadarske županije danas ukazuje na zaključak da gradonačelnici i načelnici goste koji stižu niskotarifnim letovima i ne smatraju naročito važnim turistima.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.