Nedavna najava kineskih ulagača u Luku Zadar kako su osim dokapitalizacije Luke, spremni uložiti u obnovu i modernizaciju ličkog dijela željezničke pruge odnosno revitalizirati Unsku prugu naišla je na pozitivne reakcije, i to ne samo u Zadru već i u Bosni i Hercegovini.
Ponovno bi se tako oživio teretni promet do zadarske luke koji je ugašen prije 3 godine. 2010. godine željeznički prijevoz roba u Zadru dosezao je 500 000 tona, da bi, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, 2015. godine pao na svega 11 000 tona, a potom sasvim ugasnuo.
Oživljavanje teretnog željezničkog prometa svakako bi bio poticaj zadarskim poduzetnicima te u sinergiji s novim ulaganjama u zadarsku luku omogućio brži rast zadarskog gospodarstva.
Pad prometa roba u željezničkom prometu pratio je naime i pad prometa roba u zadarskoj luci, odnosno lukama u zadarskom akvatoriju.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku 2010. godine u lukama na području Lučke kapetanije Zadar ostvareno je gotovo milijun tona prometa roba da bi prošle godine taj broj pao na svega 355 000 tona.
Ukazuje to na nužnost oživljavanja željezničkog prometa kako bi se zadarsko gospodarstvo moglo nesmetano razvijati.
S druge strane u posljednjih 5 godina udvostručen je broj prispjelih brodova u zadarski akvatorij, dok je promet putnika porastao za 16 posto, na 5,8 milijuna.
Zanimljivo je kako drastičan porast broja prispjelih brodova bilježe Božava, Ist i Sali, od 300 do 400 posto, što pokazuje sve veći interes nautičara za šire zadarsko područje.
capture.jpg, Foto: -/-
brodski-teret.jpg, Foto: -/-
prispjeli.jpg, Foto: -/-
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.