Hrvatski radio

Radio Zadar

Župan Longin: Moramo nastaviti brendirati županiju kao sigurnu destinaciju

29.03.2021.

15:17

Autor: HRT Radio Zadar

Župan Longin: Moramo nastaviti brendirati županiju kao sigurnu destinaciju

Župan Longin: Moramo nastaviti brendirati županiju kao sigurnu destinaciju

Foto: - / -

Skupština Turističke zajednice Zadarske županije održala je danas svoju 3. sjednicu na kojoj je usvojeno Godišnje financijsko izvješće o poslovanju Turističke zajednice Zadarske županije i Izvješće o izvršenju Programa rada za 2020. godinu kao i Izvješće o radu Turističkog vijeća za 2020. godinu.

Na sjednici je također usvojeno Izvješće neovisnog revizora o stručnom nadzoru nad radom TZ Zadarske županije za 2020. godinu sukladno članku 16. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, a članovima je predano i Revizorsko izvješće o uvidu u financijske izvještaje za 2020. godinu sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija koje se svake godine objavljuje na mrežnim stranicama TZ-a. 

Sjednicu je vodio predsjednik Turističke zajednice Zadarske županije župan Božidar Longin koji je istaknuo: 

„Pred nama je jedna vrlo izazovna turistička sezona, za koju se nadamo da će biti uspješna i tako pomoći oporavku gospodarskih aktivnosti. Svjesni smo važnosti turizma za naše stanovnike te smo u stalnom kontaktu s resornim ministarstvom oko pripreme nadolazeće sezone. Ključni preduvjeti za ostvarivanje dobrih turističkih rezultata bit će percepcija sigurnosti destinacije i povoljna epidemiološka situacija. Baš zato turisti s mnogih inozemnih tržišta Hrvatsku navode kao poželjnu destinaciju, jer su u potrazi za sigurnim i lako dostupnim lokacijama. Dakle, moramo nastaviti brendirati našu županiju kao sigurnu destinaciju i zato je izrazito važno imati dobru epidemiološku situaciju i stabilan zdravstveni sustav. Moramo svi skupa pokazati maksimalnu ozbiljnost i pridržavati se epidemioloških mjera i preporuka, jer i o nama uvelike ovisi kakva će nam sezona biti.“

Direktorica Mihaela Kadija je nazočnima prezentirala izvršenje ključnih smjernica i marketinških ciljeva zadanih Programom rada za 2020., kao i ostvarenje turističkog prometa, a potom i izvršenje Programa rada s financijskim izvještajem.

„Unatoč smanjenju prihoda uzrokovanih Covid-19 pandemijom, Turistička zajednica Zadarske županije ponosna je što je u izazovnim vremenima uspjela ostvariti brojne zadaće i aktivnosti konstantno se prilagođujući situaciji, te je bila na usluzi svojim članovima, osiguravši potpore i marketinške suradnje diljem sektora i sustava.“ 

TZZŽ je ostvarila 5 milijuna kuna prihoda od turističke pristojbe što je gotovo 50% manje nego što je planirano za tu godinu, te 1.4 milijuna kuna turističke članarine. Ostvareni su rashodi u iznosu 98% planiranog i to 4 milijuna kuna, a prijenos se koristi za ostvarivanje aktivnosti u prvoj polovici sljedeće godine i do ozbiljnijih priljeva u srpnju i kolovozu. 

Ukratko o izvršenju Programa rada i aktivnostima

Provodile su se aktivnosti koje nisu ovisile o vanjskim uvjetima, planirane su alternativne ili su postojeće modificirane. Ažurirala se baza podataka iz cijele županije i nadopunila novima cjelinama, a kreiran je i preveden novi sadržaj na web stranicama.

Digitalna komunikacija bila je značajna i tijekom perioda potpune zatvorenosti kada smo društvenim mrežama i uspostavljanjem Fan grupe na Facebooku održavali komunikaciju u primjerenom tonu. Digitalna komunikacija nam je omogućila i brze reakcije u smislu zaustavljanja kampanja, te ponovnog pokretanja, ali i ponovnih otkaza postsezonskih kampanja. Provedena su 3 vala kampanje sukladno okolnostima, prilagođene komunikacijski i tržišno. Glavni trend u 2020. godini kao posljedica korona-krize bio je usmjerenost na doživljaje u prirodi, što je TZZŽ komunicirala u svojim kampanjama. Smjer usvojen brend-strategijom se pokazao sukladan i ovom trendu.

Započeti su razvojni programi eno-gastro proizvoda te proizvoda doživljajnog turizma koji su okupili niz dionika bilo kroz sastanke ili kroz radionice s ciljem stvaranja dodatnih motiva zahtjevnim tržišnim skupinama i poticanja dolazaka osobito u razdobljima manje potražnje.  

Aktivnosti su bile usmjerene i na podršku poslovnom sektoru/turističkoj industriji putem programa potpora za razvoj DMK, putem udruženog oglašavanja, ali i lokalnim turističkim zajednicama i destinacijama, posebno onima na turistički manje razvijenim područjima, kao i organizatorima događanja. Potpore i pozivi prilagođavani su kako bi pristup sredstvima bio olakšan sukladno okolnostima.

Tijekom lockdowna komunikacija s industrijom se vršila individualno ili kroz distribuciju korisnih informacija i dokumenata, pružajući tako podršku sektoru ali i sinkronizirajući daljnje aktivnosti. Pripremane su adaptacije sukladno situaciji, kreirani priručnici sa smjernicama za lokalne turističke zajednice sukladno novom Zakonu, i druge srodne aktivnosti. Pružane su informacije oko postupanja, rezervacija, mjera i prelaska granica.

Dodatno – odluka Vijeća o potporama događanjima i DMK

Na sjednici Turističkog vijeća koja je održana u petak 26. ožujka donesena je odluka o dodjeli potpora temeljem Javnog poziva za dodjelu potpora u 2021. godini. Sukladno navedenom Javnom pozivu ukupno je 45 subjekata ostvarilo pravo na potporu, a vrijednost ostvarenih potpora iznosi 497.000 kuna.

Ukupno je 7 programa destinacijskih menadžment kompanija (DMK) koji su temeljem Javnog poziva  za dodjelu potpora u 2021. programima destinacijskih menadžment kompanija (DMK) ostvarili pravo na potporu u planiranom iznosu od sveukupno 100.000 kuna.

Odluka je dostupna na: https://www.zadar.hr/hr/o-nama/natjecaji-pozivi-i-obavijesti

Detaljnije – o turističkom prometu

Članovima Skupštine predočene su informacije o ostvarenom turističkom prometu u zahtjevnoj 2020. godini u Zadarskoj županiji. Programom rada za 2020. bilo je planirano povećanje od 3% u dolascima i 3% u noćenjima, ostvarenje čega je poremetila pandemija.

U Zadarskoj je županiji u 2020. godini ostvaren turistički promet od 980.820 gostiju, odnosno 9.847.958 noćenja. To predstavlja realizaciju 49% u dolascima i 65% u noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2019.g.

U ukupnoj strukturi domaći gosti su ostvarili 255.367 dolazaka i 3.759.165 noćenja dok su strani gosti ostvarili 725.453 dolaska te 6.088.793 noćenja. Udio domaćih gostiju je 26% a stranih 74%, dok je kod noćenja taj udio 38% domaćih te 62% noćenja stranih turista.

Najviše je dolazaka evidentirano u objektima u domaćinstvu 452.496 te 3.449.080 noćenja, što je 63% realizacije iz 2019. godine. Slijede kampovi s 156.138 dolazaka i 1.125.972 noćenja, što je 52% realizacije. Hoteli s 121.205 dolazaka i 509.152 noćenja su realizirali 36%. U ostalim ugostiteljskim objektima za smještaj je bilo 71.014 dolazaka i 438.222 noćenja ili 51%. U objektima na OPG-u, pod „ostalo“ i u restoranima je bilo 2.866 dolazaka i 17.099 noćenja ili 78% realizacije. 

U plovnim objektima je bilo 58.951 dolazak i 414.319 noćenja, što je 56% u odnosu na 2019. U nekomercijalnom smještaju je zabilježeno 118.150 dolazaka i 3.894.114 noćenja ili 87%.

Iako je zračni promet značajno podbacio, ipak se u određenom dijelu ostvario na kratkim putovanjima. Zadarska županija kapitalizirala je od svoje blizine ključnim emitivnim tržištima, te pokazala kako je lojalnost gosta izuzetno važna.

Prema broju ostvarenih dolazaka i noćenja na prvom mjestu su bili gosti iz Slovenije. Ostvarili su 169.318 dolazaka i 1.651.358 noćenja što je 86% u odnosu na 2019. godinu. Slijedi Njemačka s 163.170 dolazaka i 1.527.846 noćenja ili 64%. Na trećem je mjestu Poljska s 88.470 dolazaka te 646.448 noćenja ili 74% u odnosu na prošlu godinu. Gosti iz Češke su ostvarili 79.543 dolaska i 608.086 noćenja ili 67%. Austrija s 47.272 dolaska i 368.537 noćenja je ostvarila 45% noćenja u odnosu na 2019. Gosti iz Slovačke su ostvarili 32.409 dolazaka i 266.473 noćenja ili 37%, dok su Mađari imali 33.891 dolazak i 243.240 noćenja ili 44%.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.