Osvrt na protekle operne događaje

13.01.2022.

16:43

Autor: Davor Schopf

Prizor iz Puccinijeve "Lastavice" na pozornici HNK-a u Zagrebu

Osvrt na protekle operne događaje

HR 3, U svijetu opere, 13. 1. 2022., 13,30-14,30

Giacomo Puccini zasigurno nije mogao ni sanjati, kada je prije više od stotinu godina skladao operu Lastavica –  i kada je u salonska čavrljanja o romantici u prvom činu tu modu opisao kao bolest, epidemiju, mikrob koji zrakom leluja – da će se hrvatska praizvedba njegova djela zbiti baš u jeku pandemije. Protuepidemijske mjere dovele su, na premijeri u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu, 21. listopada, do korištenja reducirane, prearanžirane partiture Francisa Griffina.

Samo desetak dana poslije Lastavice, Zagrebačka opera izvela je još jednu premijeru, Menottijevu operu Medij, 3. studenoga, u koprodukciji s Koncertnom dvoranom Vatroslava Lisinskog, na pozornici njezine Male dvorane. Stvaralaštvo Giana Carla Menottija (1911. - 2007.) osebujno je u kontekstu povijesti opere. Javio se neposredno prije Drugoga svjetskog rata nizom opera pretežno komornog karaktera, obilježenih glazbenim stilom na razmeđi kasnoga romantizma (verizma) i ekspresionizma. Rođen je, odrastao i glazbu počeo studirati u Italiji, ali se na pragu formativnih godina preselio u Ameriku te upoznao i asimilirao specifičnosti tamošnjega kazališnog života s utjecajem Broadwaya.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.

prije

13 dana

Europski mozaik

Wolfgang Sawallisch

Emisija

U svijetu opere i baleta

Kroz osvrte, intervjue, kritičke prikaze i komentare pratimo događanja u opernom i baletnom životu u zemlji i inozemstvu. U intervjuima s umjetnicima i reportažama govorimo ne samo o hrvatskim, već i o inozemnim opernim kućama, festivalima i baletnim ansamblima. U redovitoj rubrici Operni solisti donosimo portrete domaćih i inozemnih opernih umjetnika uz njihove najpoznatije interpretacije, a posebno obilježavamo važne obljetnice. Interpretacijama pojedinih pjevača najavljuju se premijerne izvedbe u hrvatskim opernim kućama. Priprema Davor Schopf.

Poslušajte u Slušaonici