E. Tomičić "Ne zaboravi pokriti stopala"
Foto: Hana Veček / Hrvatski radio
Dok se kazališta premišljaju hoće li neki od tekstova mladih dramatičara uopće staviti na repertoar, Dramski program Hrvatskoga radija nastavlja biti njihovo utočište i prva javna scena na kojoj mogu čuti vlastiti rad. Uz Espija Tomičića, posljednjih godina Dramski program Hrvatskoga radija sustavno na repertoar stavlja i realizira autorske tekstove i dramatizacije i drugih mladih dramaturga (Dina Vukelić, Kristina Kegljen, Maja Ležaić, Patrik Gregurec i drugi) ohrabrujući čitavu scenu mladih ljudi na putu ostvarivanja sebe i svoje autorske samosovojnosti.
U terminu emisije Radio drama tako emitiramo reprizu teksta mladog dramatičara Espija Tomičića „Nemoj zaboraviti pokriti stopala “ za koji je redateljica Hana Veček nagrađena 2020 godine nagradom UDUHa. Istovremeno, dok ponovno slušamo ovo, u svakom smislu sugestivno radiodramsko ostvarenje, u uobičajenom terminu emisije Radio drama (ili u Slušaonici, urednica: Lada Martinac Kralj) privodi se kraju i rad na posljednjem Tomičićevom teksu “Your love is king“. I u ovom slučaju riječ je monoradiodrami koju interpretira mladi glumac Domagoj Ivanković, a potpisuje isti autorski tim kao u slučaju „Stopala“.
““Snažno sam stisnuo oči i zamišljao da trčim po livadi koja nema ni početka ni kraja. U trbuhu osjećaj kao nakon snažnog udarca. Konstantna bol. Duboko udahnem i zaustavim se.” ”
Espi Tomičić: "Ne zaboravi pokriti stopala"
„Ne zaboravi pokriti stopala“ osim na redateljskom nervu Hane Veček počiva na vrhunskoj glumačkoj interpretaciji Rakana Rushaidata, te udjelu sigurne ruke ton majstora Tomislav Šameca i autorstvu skladatelja Marka Lucijana Hraščaneca. Sve to uvelike je pridonijelo umjetničkom oblikovanju teksta u mediju koji originalno nije bio namijenjen radiju već kazališnoj izvedbi.
Za iskustvo režiranja na Tomičićevim tekstovima redateljica Hana Veček kaže: „Espi uvijek u svojim tekstovima diše. I trči, unutar sebe samog. Trči, pokušavajući pobjeći od smrti oca, od bolesti majke, od napadaja panike, od praznine, od besparice, od užasa… Trči, a onda stane. Stane i duboko udahne, pa izdahne. I pogleda u zvijer. Priđe joj i sjedne pored nje, pa pokuša razumjeti njeno nesuvislo zavijanje. I uvijek barem nazre ljudskost u njoj, uvijek prepozna tuđu bol. I zamoli zvijer za oprost. Čudno je i teško režirati Espija. U trbuhu mi je uvijek osjećaj kao nakon snažnog udarca. Puno plačem i molim urednicu za dodatne termine. Teško mi je gledati u zvijer. I još nisam naučila zatražiti je da mi oprosti. Ali učim. Jedva čekam njegov sljedeći tekst i novu muku.”
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.