Ars acustica

Ars acustica

Emisija Ars Acustica na Trećem programu Hrvatskoga radija od 1995. godine propituje inovativne pristupe glazbenim i dramskim formama i bavi se eksperimentiranjem zvukom .

Naglasak je u emitiranju i promociji izvornih umjetničkih djela ostvarenih u produkciji Dramskog programa i skladanih za radijski medij a kojima je osnovni pokretač zvuk u umjetničkoj formi (zvučni pejzaži, zvučne instalacije, „sound art“, elektroakustička glazba, radio poezija, nove dramske forme...).

Posljednje emisije

Subota, 19.01.2019 23:30

Nataša Ozmec/ Bernard Clarke/ Katarina Račić: IRISH COFFEE LOVE

Irski autor Bernard Clarke veliki je umjetnik radiofonije koji je ovaj put udružio snage s hrvatskim autoricama Natašom Ozmec i Katarinom Račić kako bi stvorili ljubavnu irsko-hrvatsku priču u zvuku. On je napisao i snimio tekst na engleskom, one su ga snimile i interpretirale na hrvatskom, sve skupa dobro protresle, istražile i presložile. Rezultat je ljubavna priča koju pričaju ona i on, jedna priča, dvije moguće priče, svaka moguća priča, ljubav podijeljena, isprepletena, propitana i nezavršena. Njihova.

Subota, 12.01.2019 23:30

ROĐENDAN UMJETNOSTI 2018: BESKRAJ POČETKA

U emisiji Ars Acustica slušat ćemo ulomke s prošlogodišnje proslave Rođendana umjetnosti održane u dvorani "Blagoje Bersa" na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Hrvatski radio uključio se u globalnu proslavu u organizaciji Euroradija projektom "Beskraj početka" u kojemu su skladbe Desert Thorn za vibrafon recitatora i tape Igora Lešnika i Rainbow Factory za marimba duo i tape Ivane Bilić izvodili profesori i studenti udaraljki Muzičke akademije. Poput tajne postojanog stvaranja, u Epu o Gilgamešu - povijesnom sumerskom kralju Uruka koji je vladao oko 2700 godine prije Krista - nalazimo najstariju poznatu referencu o plodu Lycium barbarum, kojem zapadna kultura pripisuje sposobnost pomlađivanja. Klinastim pismom na jedanaestoj glinenoj pločici spjeva napisano je između ostalog: Postoji biljka...nalik na pustinjski trn...dosegni...i postat ćeš ponovno mlad. Međutim, u potrazi za besmrtnošću Gilgameš na kraju pronalazi smrt. Projekt Beskraj početka slavi bezvremenost istražujući: paradigmatski eternalizam vlakova bez stanica, alegorijsku simboliku jezika koji brbljaju, izazove glazbenih komada koji nastavljaju zvučati i nakon što se odsvira posljednja stranica partiture. Kompozicije izvode Ivana Bilić (vibrafon) i Slavko Juraga (glas), te Flam-a duo ( Luis Camacho Montealegre i Francesco Mazzoleni, marimbe) te biNgbang udaraljkaški ansambl Muzičke akademije.

Subota, 12.01.2019 23:30

Beskraj početka

U emisiji Ars Acustica slušat ćemo ulomke s prošlogodišnje proslave Rođendana umjetnosti održane u dvorani "Blagoje Bersa" na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Hrvatski radio uključio se u globalnu proslavu u organizaciji Euroradija projektom "Beskraj početka" u kojemu su skladbe Desert Thorn za vibrafon recitatora i tape Igora Lešnika i Rainbow Factory za marimba duo i tape Ivane Bilić izvodili profesori i studenti udaraljki Muzičke akademije. Poput tajne postojanog stvaranja, u Epu o Gilgamešu - povijesnom sumerskom kralju Uruka koji je vladao oko 2700 godine prije Krista - nalazimo najstariju poznatu referencu o plodu Lycium barbarum, kojem zapadna kultura pripisuje sposobnost pomlađivanja. Klinastim pismom na jedanaestoj glinenoj pločici spjeva napisano je između ostalog: Postoji biljka...nalik na pustinjski trn...dosegni...i postat ćeš ponovno mlad. Međutim, u potrazi za besmrtnošću Gilgameš na kraju pronalazi smrt. Projekt Beskraj početka slavi bezvremenost istražujući: paradigmatski eternalizam vlakova bez stanica, alegorijsku simboliku jezika koji brbljaju, izazove glazbenih komada koji nastavljaju zvučati i nakon što se odsvira posljednja stranica partiture. Kompozicije izvode Ivana Bilić (vibrafon) i Slavko Juraga (glas), te Flam-a duo ( Luis Camacho Montealegre i Francesco Mazzoleni, marimbe) te biNgbang udaraljkaški ansambl Muzičke akademije.

Subota, 05.01.2019 23:30

Marija Pečnik Kvesić: Vrijeme prije nas

Voda , Vatra, Zrak, Zemlja- četiri elementa koja još od razdoblja starog Istoka predstavljaju koncept strukture prirode. U antičkoj filozofiji, znanosti i medicini označavali su elemente svemira pomoću kojih se ostvaruje suštinska egzistencija svih postojećih stvari. Koncepcija 4 elementa prisutna je tijekom čitavog srednjeg vijeka i renesanse pa je tako snažno utjecala na europsku filozofsku misao, znanost i kulturu i sve do današnjeg dana ne prestaje intrigirati filozofe, znanstvenike, astrologe i umjetnike svih profila . Kroz uporabu različitih snimljenih, konkretnih, generiranih i manipuliranih zvukova i glazbenih fraza a bez citata drevnih tekstova ton majstorica Marija Pečnik Kvesić svojim jedinim izražajnim sredstvom- zvukom-prenosi nam svoju fascinaciju koncepcijom evolucije i vodi nas na putovanje kroz četiri elementa u kojoj ciklus počinje prvim elementom- vodom, prolazi kroz vatru i zrak, da bi se završio posljednjim- zemljom. U drugom dijelu emisije slušat ćemo djelo “1914. i dalje...” koje je 2016. godine na festivalu Prix Marulić na Hvaru u kategoriji kratkih formi osvojilo Grand Prix. Surađujući tijekom 2014. kao ton majstor u različitim emisijama posvećenima Prvom svjetskom ratu, Marija Pečnik Kvesić je temu doživjela sa različitih aspekata te su predmetom njezina zanimanja postala djela nastala u tome razdoblju. U autoričinoj interpretaciji Prvi svjetski rat postaje simbol svih naših sukoba, vanjskih i unutranjih, emotivnih i egzistencijalnih. Suprotstavljajući ono najljepše i najstrašnije u ljudskom biću i ljudskoj povijesti, rušilačku silu i stvaralačku energiju, autorica nam otkriva i svoj vlastiti stav; vjeru u neuništivu snagu ljudske kreativnosti i težnje za skladnom i ljepotom.