Probranice

Probranice

Emisija pokrenuta 1993. godine donosi najnovije snimke inozemnih izdavača, uz stručnu recenziju autora .

Posljednje emisije

Četvrtak, 15.08.2019 22:30

Emisija 15.08.2019.

Operna pozornica Engleske u drugoj polovini 17. stoljeća bila je poput kotla za taljenje - tu su se sretali elementi talijanske i francuske glazbe. Prevladavao je rani deklamatorski talijanski stil u kombinaciji s klasičnim dijelovima francuske plesne suite. Najraniji operni pokušaji engleskih skladatelja rezultirali su maskeradama - kratkim scenskim prinosima, najčešće u jednom činu. Tu se pjevanje svodilo samo na napjeve. Potom su se razvila dulja djela u nekoliko činova u kojima su teatarski, posve govoreni dijelovi igrali značajnu ulogu. Bile su to polu-opere: "Kralj Arthur" i "Vilinska kraljica" Henryja Purcella primjeri su tog žanra! Tiskane zbirke instrumentalne glazbe iz ovih polu-opera uz plesne stavke donosile su i transkripcije napjeva čime se dočaravala pjevnost izvornika... S kompaktne ploče Orkestra Vox i dirigenta Lorenza Ghirlande izabrali smo Purcellove suite iz "Dioklecijana", Z. 627 i "Vilinske kraljice", Z. 629.

Nedjelja, 11.08.2019 06:06

Emisija 11.08.2019.

Između godine 1750. i 1753. Carl Philipp Emanuel Bach skladao je tri koncerta za violončelo, gudački orkestar i basso continuo. Koncerti u a-molu i B-duru nastali su u Berlinu 1750. i 51., a Koncert u A-duru skladan je u Potsdamu 1753. Iz tih je izvornika kasnije Bach priredio koncerte za flautu te za glazbalo s tipkama. Svi koncerti za violončelo pripadaju galantnom dobu dok jaki dinamički kontrasti i povremena harmonijska iznenađenja predstavljaju onu senzibilnost koju povijest glazbe imenuje kao "osjećajni stil". Za današnju emisiju odabiremo uzornu izvedbu Christophea Coina koji vodi Barokni orkestar iz Seville. (Napomena: uz CD naći ćete i DVD izvedbe Koncerta u a-molu.)

Četvrtak, 08.08.2019 22:30

Emisija 08.08.2019.

Između godine 1750. i 1753. Carl Philipp Emanuel Bach skladao je tri koncerta za violončelo, gudački orkestar i basso continuo. Koncerti u a-molu i B-duru nastali su u Berlinu 1750. i 51., a Koncert u A-duru skladan je u Potsdamu 1753. Iz tih je izvornika kasnije Bach priredio koncerte za flautu te za glazbalo s tipkama. Svi koncerti za violončelo pripadaju galantnom dobu dok jaki dinamički kontrasti i povremena harmonijska iznenađenja predstavljaju onu senzibilnost koju povijest glazbe imenuje kao "osjećajni stil". Za današnju emisiju odabiremo uzornu izvedbu Christophea Coina koji vodi Barokni orkestar iz Seville.

Nedjelja, 04.08.2019 06:06

Emisija 04.08.2019.

Za Claru Schumann, koja je još u ranim danima bila čudo od djeteta za tipkama klavira, skladanje je uvijek bilo velik užitak. Skladala je do sredine svojih tridesetih godina kad je zbog obiteljskih obveza i briga morala prestati. Svoj klavirski koncert u a-molu, op. 7 počela je pisati sa četrnaest godina - prvo je nastao završni stavak koji je Clara orkestrirala uz pomoć očevog studenta Roberta Schumanna. Prva su dva stavka Koncerta nastala kasnije. Iako kvalitetom nisu na visini završnog stavka, ovi dijelovi donose neke novine dotad rijetke ili nezabilježene u pisanju za klavir. Skladba je praizvedena u Leipzigu 29. listopada godine 1835. Svirala je mlada autorica a izvedbom je dirigirao Felix Mendelssohn. Nakon revizije Koncert je ostao Clarino jedino orkestralno djelo. U našoj emisiji čut ćemo nedavno objavljenu interpretaciju Howarda Shelleyja i Tasmanijskog simfonijskog orkestra.

Najave

Probranice

Nedjelja, 18.08.2019. 06:06 - 06:36

Operna pozornica Engleske u drugoj polovini 17. stoljeća bila je poput kotla za taljenje - tu su se sretali elementi talijanske i francuske glazbe. Prevladavao je rani deklamatorski talijanski stil ...

Probranice
Četvrtak, 22.08.2019. 22:30 - 23:00

Probranice
Nedjelja, 25.08.2019. 06:06 - 06:36

Sve najave