Beatriz Colomina i Evangelos Kotsioris: Radikalne pedagogije

Beatriz Colomina i Evangelos Kotsioris: Radikalne pedagogije

Radikalne pedagogije, Giancarlo de Carlo u raspravi s Gianemilijem Simonettijem tijekom studentskih prosvjeda na Milanskom trijenalu u svibnju 1968., foto: Cesare Colombo

U današnjoj emisiji Stvarnost prostora autorice Ane Dane Beroš slušat ćemo o povijesnim pedagoškim eksperimentima u arhitektonskom obrazovanju kao sredstvu postizanja političke promjene. Tekst "Radikalne pedagogije" dio je višegodišnjeg kolektivnog istraživanja koje je inicirala teoretičarka i povjesničarka arhitekture Beatriz Colomina na Sveučilištu Princeton.

Arhitektonska pedagogija oduvijek je bila politički čin. Nikad nije bila samo prostor refleksije, obrazovanja i vježbe, nego je bila prostor akcije, reakcije i interakcije. Podučavati o arhitekturi i njezinoj povijesti znači sačuvati i iznova pokazati ta mjesta, problematizirati pedagoške konvencije i propitivati politički status quo.

Projekt Radikalne pedagogije istražuje niz intenzivnih, ali kratkotrajnih eksperimenata u arhitektonskom obrazovanju koji su dubinski promijenili krajolik, metode i politiku te arhitektonsku disciplinu u godinama nakon Drugoga svjetskog rata. Zapravo, ti se eksperimenti mogu smatrati istinskom radikalnom arhitektonskom praksom. Radikalne pedagoške prakse više su poljuljale temelje i unijele zbrku u neke pretpostavke, nego što su ih učvrstile i proširile. Drsko propitujući dominantne modele arhitektonskog obrazovanja, jednako u sustavu tehničkih fakulteta kao i umjetničkih akademija, odbacile su i iznova oblikovale područje arhitekture. Istodobno, ti su eksperimenti postali sredstvo političke destabilizacije, ali i alternativni modeli kolektiviteta. Progresivne pedagoške inicijative nastojale su redefinirati naslijeđeni odnos arhitekture spram društvenih, političkih i ekonomskih procesa, katkad kulminirajući korjenitim prevratima u sukobu s inercijom tradicionalnih institucija. 

Emisija donosi tekst o povijesnim radikalnim pedagogijama autora Beatriz Colomine i Evangelosa Kotsiorisa u suradnji s Ignacijem Gonzálezom Golánom i Anna-Marijom Meister, te priloge o participativnim edukativnim demokracijama autora Soledad Gutierrez i Aleksandre Kedziorek (o poljskom arhitektu Oskaru Hansenu), Rutgera Huibertsa (o studentskim pobunama na Tehničkom sveučilištu u Delftu 1968.), te Vladimira Kulića (o pedagoškoj praksi Bogdana Bogdanovića). Integralni tekst Projekt Radikalne pedagogije objavljen je izvorno u 45. broju časopisa Volume, 2015. godine.

Beatriz Colomina i Evangelos Kotsioris: Radikalne pedagogije

O emisiji Stvarnost prostora

Arhitektura, urbanizam, javni prostor, umjetničke akcije u javnom i o javnom prostoru teme su o kojima se govori u emisiji Stvarnost prostora. Urednik: Evelina Turković Autori: Ana Dana Beroš, Tomislav Pavelić, Vesna Vuković, Frano Petar Zovko

Pročitaj više

Stvarnost prostora
Stvarnost prostora

HRT – HR 3 — Društvo, umjetnost

Arhitektura, urbanizam, javni prostor, umjetničke akcije u javnom i o javnom prostoru teme su o kojima se govori u emisiji Stvarnost prostora. Urednik: Evelina Turković Autori: Ana Dana Beroš, Tomislav Pavelić, Vesna Vuković, Frano Petar Zovko

Najave
Paul B. Preciado: Arhitektura kao praksa bio-političkog neposluha, 2.dio

Paul B. Preciado: Arhitektura kao praksa bio-političkog neposluha, 2.dio

Srijeda, 19.12.2018. 16:03 - 16:30

Ovom emisijom, drugim dijelom eseja Arhitektura kao praksa bio-političkog neposluha, teoretičara, filozofa i kustosa Paula B. Preciada nastavljamo tematski ciklus Portreti queer soba autorice Mire Stanić.

Robert Hewison: Industrija baštine
Srijeda, 02.01.2019. 16:03 - 16:31

Marc Morell: Radnička baština bez radničke klase
Srijeda, 09.01.2019. 16:03 - 16:31

Sve najave