Premijerno izdanje "Filmomanije" ovog petka posvećeno je dvama filmskim festivalima koji uskoro počinju. U subotu 15. srpnja u Vespazijanovoj areni u Puli svečano će se otvoriti 70. Pulski filmski festival, najstarija i najznačajnija domaća filmska manifestacija. Nekoliko dana nakon završetka pulske filmske fešte u Motovunu počinje 25. filmski festival koji se donedavno zvao Motovun Film Festival, a ove godine Cinehill Motovun Festival. Naši sugovornici su novi umjetnički ravnatelj Pulskog filmskog festivala Danijel Pek i direktor Cinehill Motovun Festivala Igor Mirković.
Tijekom proteklih sedam desetljeća, još od svojevrsnog ´nultog´ izdanja 1953. godine, kada je u Areni održana Revija stranih filmova, pa sve do lani, kada je Veliku Zlatnu arenu za najbolji film osvojila drama „Zbornica” Sonje Tarokić, Pulski je festival doživio brojne uspone i padove. Nekadašnji festival ´filmova za narod´ kojeg su posjećivale i inozemne filmske zvijezde poput Elizabeth Taylor, Sophie Loren, Richarda Burtona i Johna Malkovicha danas možda ne posjeduje glamur i sjaj iz nekih minulih vremena. No festival je i dalje manifestacija na kojoj se najbolje i najcjelovitije vrednuje domaće filmsko stvaralaštvo, koja svake godine predstavlja nove autorice i autore te čije Zlatne arene svakom filmu, autorici i autoru koji ih osvoje trajno jamče ugled i prepoznatljivost, ne samo u svijetu filma i kulture. Kad se podvuče crta, dojmovi o festivalu su u cjelini izuzetno pozitivni, o čemu svjedoči i razgovor s našim prvim sugovornikom Danijelom Pekom, donedavnim filmskim i televizijskim producentom, a od proljeća ove godine novim umjetničkim ravnateljem festivala.
Što je gospodina Peka nagnalo da se tijekom jeseni prošle godine prijavi na natječaj za umjetničkog ravnatelja Pula Film Festivala, te kojim se idejama i ambicijama pritom vodio? On se prethodno dulje od desetljeća bavio filmskom i televizijskom produkcijom, i to s dosta uspjeha. Među ostalim je producirao i filmove "Vis-à-Vis" i "Goran" Nevija Marasovića, "Lada Kamenski" Sare Hribar i Marka Šantića, "F20" Arsena Antona Ostojića i "Baci se na pod" Nine Violić, a najpoznatija njegova produkcija svakako je "Murina" Antonete Alamat Kusijanović, koja je nagrađena u programu "15 dana autora" festivala u Cannesu, a osvojila je i više nagrada u Puli prije dvije godine, uključujući i Zlatnu arenu za sporednu žensku ulogu Danice Čurčić. Kakve je on dojmove o festivalu stekao sudjelujući na njemu kao producent, i je li mu iskustvo stečeno u poslu filmskog i televizijskog producenta koristilo u dosadašnjem angažmanu kao umjetničkog ravnatelja Pule? Ovogodišnji festival obogaćen je nizom novina, i na organizacijskoj i na programskoj razini, pa smo s njim popričali i o tim novinama, i u svjetlu aktualne 70. godišnjice festivala i tradicije koja neizbježno obvezuje.