Tijekom rujna u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva u Zagrebu održana je izložba "Reklama i strip - Fragmenti od 1920-ih do 2020-ih". Izložba je predstavila svojevrsni panoramski prikaz doticaja dvaju medija, stripa i reklame, tijekom razdoblja od jednog stoljeća u Hrvatskoj.
Na izložbi su predstavljeni reklamni stripovi nekih od najznačajnijih domaćih strip-autora, od nekadašnjih majstora kakvi su Andrija Maurović, Walter Neugebauer i Julio Radilović Jules preko članova legendarne skupine Novi kvadrat do suvremenih autorica i autora poput Dubravka Matakovića, Helene Janečić i Marka Dješke, namjenska ostvarenja od kojih su neka dosad bila nepoznata ne samo ljubiteljima stripa nego i javnosti uopće.
Kustos izložbe bio je Veljko Krulčić, povjesničar stripa s višedesetljetnim stažem, izdavač i publicist te jedan od najboljih poznavatelja opusa glasovitog strip-crtača i umjetnika Andrije Maurovića, o kojem je priredio i monografiju. Stoga je posve logično da o izložbi "Reklama i strip - Fragmenti od 1920-ih do 2020-ih" porazgovaramo upravo s njezinim kustosom Veljkom Krulčićem.
Kako je došlo do realizacije izložbe te kojim se idejama vodio u njezinu osmišljavanju i koncipiranju? Je li tijekom pripremanja izložbe stekao neke nova saznanja i spoznaje o domaćim autorima stripova i njihovim opusima? Kako je s vremenom tekao i na koje načine se razvijao odnos dvaju medija? Kad je bila veća iskoristivost stripa u reklamne svrhe, nekad u vrijeme dominacije tiskanih medija ili danas kad dominiraju elektronski i novi mediji? Kako i koliko dobro reklamni stripovi funkcioniraju izvan konteksta i namjene za koje su kreirani?
To su samo neka od pitanja koja smo postavili našem sugovorniku Veljku Krulčiću. Razgovor s njim možete poslušati u ponedjeljak 10. listopada u emisiji "Strip na Trećem" na Trećem programu Hrvatskog radija, te naknadno u Slušaonici HRT-a.