Raspored emitiranja -

Noćni program
00:00 Euroclassic Notturno
Jutarnji program
06:00 Šest minuta poezije u šest
06:06 Vrijeme za jazz
07:00 Najava programa
07:05 Jutarnji koncert
08:45 Kozmos i etos
09:30 Radio roman - Nikola Leskovar TIJELO OD SOLI 4. DIO
09:55 Najava programa
Prijepodnevni program
10:00 In modo classico
10:30 Riječi i riječi
11:00 Pro musica
Poslijepodnevni program
13:00 Portreti znanstvenika - Alexander von Humboldt
13:30 U svijetu opere
14:30 Povijesne kontroverze - Povijest mačevanja
15:15 Jazzolovka 14.11.2019.
15:30 Glazbeni atlas
16:00 Najava programa
16:03 Kozmopolis
16:33 Najava programa
16:35 Život glazbe
Večernji program
18:00 Radio atelje - Janko Polić Kamov: „Katastrofa“
19:00 Jazz na Trećem
19:30 Majstorski ciklus Simfonijskog orkestra HRT-a
22:00 Najava programa
22:03 Poezija naglas
22:30 Probranice
23:00 Ogledi i rasprave - Kompaktni disk, MTV i estetika vizualnog
23:30 Jazz session 14.11.2019
Poezija naglas
Poezija naglas

14.11.2019 22:03

ANA BRNARDIĆ: "VUK I BREZA" Uvodna bilješka: Dorta Jagić Pred nama je rukopis poezije autorice koju znamo kao jedan od najmoćnijih glasova suvremenoga hrvatskoga pjesništva. Svaka nova zbirka poezije Ane Brnardić za književnost veliki je događaj, iz više razloga. Beskrajno inventivnom imaginacijom te od prve knjige dosljednom provedbom tema i motiva na takorekuć onirički hipnotičan, duboko ambijentalan način, Brnardić se u svakoj novoj zbirci ovjerovljuje kao pjesnikinja prirode. Pedantna arhitektica raskošnih pjesničkih vrtova. Njezina se poezija može usporediti s ishodištem koje sebe i svoj razvoj pisanjem spoznaje te razdvaja bića i stanja, kao što kaže stih pjesme Enigma "Ljubljeni prsti, koji odvajaju čistu zimu od povijesti." Eteričnost i toplina njezina kazivanja prirode i tajni životinjskih bića uvijek zahvaća u igru naoko neobičnih spojeva i slutnji puno logičnijeg svijeta iza površine ovog varavoga vidljivoga te danosti iskustva. Primjerice, od početka zbirke, u prvome ciklusu Drveće svjedočimo samorazumljivosti simbioze stabla i majčinstva. Iako je ta tendencija odmaka od urbanoga, društvenoga i praksa spektakularizacije prirode, točnije slavlje rafinirane, a mjestimice silno duhovite biofilne lirike u rukopisu zbirke "Vuk i breza" i dalje prisutna, možda se ponajprije čuje čista i posve slobodna pjesnička glazba. Analizama i bilo kakvim mjerenjima posve izmičuća. Ne radi se o samom ritmu ove poezije, već o beskraju milozvučja tih elegantno građenih, lijepo složenih pjesničkih rečenica i figura. Čitanjem dolazimo do neslućenih harmonija, tonova i ljestvica koje otkrivaju neki čisti i drevni šum iza emocije, te evociraju neke meke, lelujave epifanije ili blještave spoznaje koje nastaju minutu ili dan nakon čitanja pjesama. Naime, u nizovima pomno izbalansiranih pjesničkih iskaza, istraga i ispovijedi, u rađanju lanca asocijacija, lako se uviđa da je autorica vična onom svemu prethodećem, primordijalnom jeziku glazbe. Tom jeziku prvoga uvida i utjehe. Jeziku koji je - na koncu - prvi, najdublji jezik istine i - jasno - istine kao poezije. Jer, sjetimo se, poezija je čista glazba jezika. Osim što je istančana portretistica vanjskih i nutarnjih pejzaža, Ana Brnardić posjeduje jedinstven talent da nas kroz svoje stihove uči slušanju one teško uhvatljive, najprobranije glazbe koja nastaje spojem strasti prema mogućnostima, atrakcijama jezika i praksi muziciranja. Ana Brnardić i dalje suvereno vlada fascinantnom bajkovitom slikom, ali metaforom koja nije napadna; samo je do puknuća, do zadnjih granica začudna. Radi se o urođenoj gipkosti kretanja po divljoj, grbavoj plohi sveukupnosti bića i stvari, o akrobatici koja izvodi čuda na trapezu jezika. I stoga joj od srca vjerujemo kad nam se iskazuje u pjesmi Motor - "Umjesto nogu i glave imam fenomenalne motore/ na pogon od cvijeća." I ta je cvjetna glava ono što svi mi, njeni vjerni čitatelji volimo kod njezine poetike. Uvjerenje u spektakl i moć noći u vlatima trave, u glazbi, šumi i kraljevanju ptica. (Dorta Jagić)

Probranice
Probranice

14.11.2019 22:30

Skladbe za violinu i orkestar iz godine 1816., naime Rondo u A-duru i Concerto ili Koncertni komad u D-duru, pripadaju ranom stvaralaštvu Franza Schuberta. Napisane su vjerojatno za autorova brata koji je u obiteljskom kvartetu svirao violinu. Ako je Concerto kraći i jednostavniji, Rondo je kompleksnije i intimnije djelo. Obje skladbe u ovoj emisiji izvest će violinistica Ariadne Daskalakis uz gudače Kelnske akademije i dirigenta Michaela Alexandera Willensa. Riječ je o prvoj kompaktnoj ploči svih Schubertovih djela za violinu švedske produkcije "BIS".

Jazz session
Jazz session

14.11.2019 23:30

Kao i svakoga četvrtka, donosimo jedan album i jedan jazz sastav. Pratimo ponajviše domaću aktualnu scenu, no ponekad nam pod ruku dođe i neko strano izdanje. Ovaj put preslušavamo autorski album mladog austrijskog pijanista i skladatelja Dominika Landolta. Njegov sastav zove se Kraut, album nosi naslov "City life", a objavljen je krajem 2018.g.