Ljubitelji pedaliranja, ali i svi oni koji se nađu u takvoj potrebi - od danas mogu sjesti na Bajs. Naziv je to nove gradske usluge javnih bicikala koja je dio šire gradske strategije usmjerene na unapređenje kvalitete života građana, čišći zrak i održivi promet. U ovom trenutku na raspolaganju je oko četvrtine predviđenih bicikala, a pola sata vožnje stajat će vas 50 centi, dok će godišnja pretplata na ovu uslugu javnog prijevoza biti 30 eura.
Prepoznatljive plave boje, bez nalijepljenih reklama, zagrebačkim ulicama od danas voze bicikli u sklopu usluge nazvane Bajs. Prvog dana na raspolaganju je četvrtina predviđenih stanica i bicikala, a do kraja listopada namjera je pokriti 180 lokacija diljem grada s 2 tisuće bicikala. Za korištenje usluge potrebno je skinuti aplikaciju te se registrirati za uslugu koja je dostupna 24 sata dnevno, košta pola eura za pola sata vožnje, 5 eura za mjesečnu ili 30 eura za godišnju kartu. Plave bicikle krase praktične košarice, a dio njih je opremljen i dječjim sjedalicama. Lokacije stanica pažljivo su odabrane prema ključnim pravcima kretanja građana.
- Danas krećemo sa 500 bicikala na 40 lokacija, do kraja listopada ćemo imati 2000 bicikala na 180 lokacija. A onda nakon toga, ukoliko će biti dobro korištenje, postoji mogućnost da povećamo na 3000 bicikala. Ova usluga je i dodatak javnom prijevozu. Ono što nam je bilo najbitnije je da što više ljudi koristi bicikle, posebice oni koji koriste javni prijevoz. Ovi će se bicikli koristiti u prvom kilometru, od kuće do stanice javnog prijevoza i potom od izlazne stanice do već neke lokacije gdje smo se uputili, rekao je gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Grad je sa tvrtkom Nextbike potpisao ugovor na četiri godine vrijedan 9 milijuna i 300 tisuća eura bez PDV-a. Prema ugovoru Nextbike je dužan brinuti o biciklima, njihovoj pravilnoj raspoređenosti po gradu te u svakom trenutku barem 95 posto bicikala mora biti u ispravnom stanju.
- Do sada je ta usluga bila isključivo komercijalna. Način na koji su postavljane stanice, način na koji je koncipirana usluga je bila komercijalna. Mi smo sada zauzeli drugi stav. Budući da uslugu subvencioniramo naš cilj nije zaraditi novac. Grad nije tu da zaradi nego da pruži uslugu. I onda smo gledali koja tri faktora najviše doprinose tome da se što više koriste ovi bicikli. To je da imamo puno bicikala, da imamo puno stanica, da su te stanice rasprostranjene po cijelom gradu i da je cijena povoljna. I zato smo napravili nešto što u principu nije rentabilno, rekao je pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, Andro Pavuna.
Kako bi se koristila usluga Bajs potrebno je skinuti aplikaciju, a naknada za aktivaciju računa iznosi 10 eura. Za ostavljanje bicikla izvan službene stanice, ali i za nezaključavanje bicikla nakon vožnje naplaćuje se naknada od 30 eura.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.