Hrvatski radio

Radio Zadar

Kako obogatiti zadarsku turističku ponudu?

30.04.2014.

13:35

Autor: Božidar Kolega

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Uskršnji blagdani na zadarskom području označili su dobar ulazak u novu turističku sezonu. Tako je u odnosu na prošli Uskrs broj noćenja na području Grada Zadra udvostručen. Međutim, zbog nedostatka ponude u ovo predsezonsko vrijeme tvrde neki iznajmljivači, gosti u Zadru ostaju kraće nego su planirali.

Turističku ponudu potrebno je obogatiti, no to je zadatak svih sudionika u turizmu smatraju i privatni iznajmljivači i turistički djelatnici.  

Ponuda u Zadru ionako je slaba. Turizmom se zapravo počinjemo baviti tek od 1. srpnja, a trebali bi se početi njime baviti puno ranije, kaže predsjednik Sekcije Zajednice obiteljskog smještaja i turizma Zadarske županije Klaudio Grdović:

Znači da bi trebali poraditi da tu sezonu produžimo, da ljudima pružimo nešto kad dođu u Zadar, osim samog razgledavanja grada. Sjećam se da je bilo prije dvije godine u Diklu, mislim neki rock festival, tako nešto, što je bilo jako pohvalno, došlo je puno ljudi u jednom malom periodu. Te stvari se trebaju još više ponavljati, znači još više datuma popunjavati i onda bi normalno sve živnulo, sve bi bilo puno bolje.

Bilo je nekoliko koncerata i događanja u posljednje vrijeme u gradu. Da bi moglo biti bolje, vjerojatno bi, no ni sami Zadrani još uvijek ne izlaze u grad, a ove godine i vrijeme nam je nesklono za događanja na otvorenom - kaže direktor Turističke zajednice Grada Zadra - Zvonko Šupe te dodaje:

Dosta lokala još nije uopće u funkciji, trgovine itd., još uvijek se to polako slaže i namješta.

Ne može se zanemariti ni utjecaj gospodarske krize jer nije lako sada ni financirati različite manifestacije. Na obogaćivanju ponude trebali bi zajednički raditi svi koji sudjeluju u turizmu, smatraju i Šupe i Grdović:

Moramo biti svi skupa, jer ako samo jedna karika u tom nekom lancu malo popusti to je onda sve skupa neostvarivo. Nije to samo posao turističke zajednice, to je posao svakog pojedinca koji misli da Grad Zadar živi od turizma, znači od onog trgovca na pijaci, od dućana od svih zajedno.

Ne mora se daleko ići dodaje Grdović, dovoljno je , kaže pogledati Istru:

Prije 15-20 dana su imali branje šparoga po Istri, pa branje maslina. Ima milijun stvari , ali opet govorimo nije to samo stvar turističke zajednice , trebali bi svi raditi, cijeli grad za to.

Inače, glavni plan razvoja turizma Zadarske županije pokazao je kako su glavni motivi turista koji dolaze zrakoplovima niskotarifnih prijevoznika novi doživljaji i iskustva, a to je i glavni razlog dolaska turista u sam Grad Zadar. Također, turisti su nezadovoljni  mogućnostima za kupovinu te kvalitetom informacija o kulturnim i zabavnim događanjima i sadržajima. Budući da su zabavna događanja glavni motiv koji bi turiste privukli u destinaciju kada nema kupanja, iznimno je značajno, zaključak je autora plana, unaprijediti zabavna događanja izvan glavne turističke sezone.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.