Hrvatski radio

Radio Zadar

13:15 / 10.10.2014.

Autor: HRT Centar Zadar

Nove rampe u Gaženici - preseljenje početkom 2015.

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Trajekti iz gradske luke mogli bi preseliti u novu luku u Gaženici najkasnije početkom iduće godine. Treba još izgraditi čelične rampe, koje će "koštati" 200.000 eura!

U Novoj luci Gaženica u Zadru dovršeni su radovi na privremenoj zgradi putničkog terminala, a trajektni promet bi trebao biti premješten do kraja ove ili početkom sljedeće godine.

"Svi radovi su završeni, još treba dovršiti i hortikulturu što će biti gotovo do kraja tjedna. Slijedi tehnički pregled i ishođenje uporabne dozvole, nakon čega možemo otvoriti luku za promet" - rekao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Upravnog vijeća zadarske Lučke uprave, Krešimir Rendeli, dodajući kako bi trajekti iz zadarske gradske luke u Jazinama mogli biti preseljeni u Novu luku u Gaženici potkraj ove ili početkom iduće godine.

Rendeli je istaknuo kako je prije puštanja u promet na 5 od 8 gatova treba biti postavljena čelična konstrukcija kojom će se konačno riješiti problem pristajanja trajekata Jadrolinije.

"Odlučili smo se za čelične rešetkaste rampe, kroz mjesec dana bit će gotova prva rampa. Nakon toga slijedi testiranje Jadrolinijinih trajekata i ako bude sve u redu postavit ćemo i ostale" - rekao je Rendeli dodajući da će postavljanje trajati dva mjeseca te da svaka rampa iznosi oko 300.000 kuna i bit će financirane iz Ugovora o kreditu s EIB-om i Njemačkom investicijskom bankom kojim se financira Luka Gaženica.

Podsjećamo, potkraj rujna na probnim ticanjima trajekti Jadrolinije imali su problema s pristajanjem, jer su novoizgrađene rampe bile preniske. Na pitanje novinara tko je kriv za popravljanje visina rampi, Rendeli je odgovorio da je zapravo zakazala i struka i cijeli sustav.

"Projektanti su pisali projektni zadatak, pogreška se dogodila prije 8 do 10 godina. Cijeli sustav je zakazao, od projektanata do Lučke uprave Zadar i ministarstva, Jadrolinije kao operatera, pa i do Građevinskog fakulteta u Zagrebu koji je radio reviziju projekta te Pomorskog fakulteta u Rijeci koji su konzultirani u ovom slučaju. Tako da je zakazala i struka i sustav" - rekao je Rendeli.

Što se tiče nove zgrade putničkog terminala, ona je privremena, ima 7.000 metara četvornih u kontejnerskim prostorima, a radovi su iznosili 5 milijuna kuna - rekao je Redneli.

"Konačno rješenje oko financiranja zgrade terminala od 12,200 matara četvornih financirat će država. Pola će urediti država, a drugu polovicu trebao bi urediti koncesionar za kojega će se dogodine raspisati natječaj. Sve bi trebalo biti gotovo do 2017. godine" - istaknuo je Rendeli.

U javnom prostoru bit će Carina, Policija i Lučka uprava, Jadrolinija i Lučka kapetanija, a u privatnom ugostiteljski sadržaji. Na pitanje novinara što će biti s privremenom građevinom kada se izgradi nova zgrada Rendeli je rekao da će o tome, hoće li privremena građevina ostati u Gaženici ili biti prodana ili možda preseljena, odlučiti Lučka uprava Zadar.

Podsjećamo, u prvoj verziji projekta trebala se graditi velika zgrada putničkoga terminala vrijedna oko 50 milijuna eura, ali je od takvog rješenja odustalo nadležno ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

U novu luku Gaženica ukupno je uloženo 170 milijuna eura - istaknuo je Rendeli.

Trajekti iz gradske luke mogli bi preseliti u novu luku u Gaženici potkraj ove ili početkom iduće godine izjavio je tijekom obilaska privremene pristanišne zgrade predsjednik upravnog vijeća zadarske Lučke uprave, Krešimr Rendelli.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.