Hrvatski radio

Radio Zadar

Ostaje li Zadar bez teretnog željezničkog prometa?

10.01.2014.

14:55

Autor: nbarać

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

U aktualnom prijedlogu sistematizacije radnih mjesta u HŽ Cargu za sektor Jug, koji pokriva područje Zadarske županije broj predviđenih zaposlenih u HŽ Cargu za Zadar nula, a u Bibinjama jedan. Time će biti izgubljeno 20-ak radnih mjesta, No, što to znači za budućnost Luke Gaženica i željezničkog teretnog prometa prema Zadru.

Ovakav prijedlog je katastrofalan i imat će užasne posljedice na gospodarstvo Zadra - ističe gradonačelnikZadra Božidar Kalmeta

To je, a ne znam što bih rekao. To je jedan katastrofalan prijedlog. Jer se predlaže, da ne samo Zadar, već Šibenik i drugi gradovi ostanu bez teretnog prijevoza. Što znači da jedan grad na obali kao što je Zadar, koji ima lučke kapacitete i luku u izgradnji koji planira svoj razvoj na jednom prometnom čvorištu i kargo centru, ostaje bez teretnog prijevoza. Mislim da je ta odluka katastrofalna i da će imati dugoročno užasne posljedice na gospodarstvo Zadra i županije. Takvu jednu odluku donose ljudi koji ne samo da ne žele dobro Zadru, nego i Hrvatskoj - rekao je Kalmeta.

Argumenti HŽ Carga da je teretni promet već godinama u padu, Kalmeta naziva glupostima. Predsjednica županijskog SDP-a Renata Sabljar Dračevac pak ističe da Zadar neće ostati bez teretnog željezničkog prijevoza, oslanjajući se pri tom na prijevoznike iz EU.


Neće Gaženica ostati bez teretne povezanosti zbog toga što znamo da ovaj drugi dio HŽ-a infrastruktura, upravo u ovo isto vrijeme radi na adaptaciji pruge Zadar-Knin. Ako znamo još i to da ulaskom u EU bilo tko može sudjelovati u teretnome prijevozu roba, dakle svatko može sklopiti ugovor za prijevoz roba iz Gaženice s nekim europskim prijevoznikom - ističe Sabljar Dračevac.

Činjenica je međutim da će radnici ostati bez posla i njima je trenutačno najteže - dodala je Sabljar Dračevac. Po našim informacijama njih je u Zadru 20-ak. Iako su do danas iz uprave HŽ Carga o ovome problemu informacije bile šture, poznato je da se teretni promet sa nekadašnjih 470 tisuća tona sve na svega 50-ak tisuća.

Glasnogovornica HŽ Carga, Ivana Čubelić, za naš je program kazala kako smanjenje broja radnika neće utjecati na realizaciju teretnog željezničkog prometa. 

U HŽ Cargu provodi se reorganizacija i racionalizacija poslovanja koja obuhvaća analizu postojećih kapaciteta i transportnog rada. Tom je analizom utvrđeno da je opseg prijevoza na zadarskom području smanjen budući da je u 2013. oko 46 vlakova prevezlo oko 46 500 tona. Sukladno tome novom sistematizacijom predloženo je smanjene broja radnika. Nacrt prijedloga pravilnika o organizaciji i sistematizaciji HŽ Carga upućen je u proceduru savjetovanja. Točan broj radnika koji će biti višak utvrdit će se nakon što pravilnik stupi na snagu što se očekuje u prvoj polovici veljače. Način zbrinjavanja radnika definirat će se nakon što završi kolektivno pregovaranje koje je  također u tijeku, čiji se završetak očekuje krajem siječnja. Naglašavamo da broj radnika neće utjecati na realizaciju teretnog željezničkog prijevoza sa zadarskog područja jer će HŽ Cargo nastaviti prevoziti robu i u slučaju povećane prijevozne potražnje. 

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.