Hrvatski radio

Radio Zadar

Za neke kriza, za neke prilika

04.11.2022.

12:59

Autor: Božidar Kolega

LNG tanker

LNG tanker

Foto: Issei Kato/File Photo / REUTERS

Dok za obične građane energetska kriza u prvom redu znači poskupljenje za neke tvrtke otvorilo je to mogućnost veće zarade. 

U takve tvrtke svakako spadaju brodarske kompanije što je i razlog koji stoji iza ponude za preuzimanje TNG-a od strane Tankerske plovidbe o čemu smo već javljali. Kako je objavila sama Tankerska next generation u svom polugodišnjem financijskom izvješću zarada produkt tankera koji prevoze benzin i dizel u manje od godinu dana više se nego utrostručila, sa 6400 dolara po danu u rujnu 2021. na više od 26.000 dolara u travnju 2022. godine. No s druge strane predsjednik uprave Tankerske plovidbe upozorava 

Brodarstvo je široka djelatnost, imamo brodove za prijevoz sirove nafte, prijevoz naftnih derivata i prijevoz rasutih tereta. Rasuti tereti su u nekom padu dok je vozarina na prijevoz za derivate je u porastu kao i za sirovu naftu. Primjerice kontejnerski brodovi danas, na današnji datum zarađuju deset puta manje nego što su zarađivali na isti datum prošle godine tako da kod nas je to vrlo volatilno i naravno pratimo parametre i uvijek smo u budućnosti s našim mislima i razmišljanjima.

Mario Pavić

A budućnost su i LNG brodovi , za prijevoz ukapljenog prirodnog plina čija je cijena gradnje posljednjih godina vrtoglavo porasla. Zanimalo nas je stoga planira li Tankerska plovidba ući na to tržište

LNG metan to su brodovi vrijedni u novogradnji 200 i više milijuna dolara tako da je to preveliki zalogaj za nas.

Mario Pavić

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.