Nacionalni linijski brodar - riječka Jadrolinija - najavila je više projekata gradnje brodova i trajekata na alternativni pogon. Provjerili smo što se trenutačno radi u Službi razvoja flote i kada bi prvi brodovi na vodik, odnosno električni pogon trebali zaploviti.  
Od više projekata koji su trenutačno u tijeku, kapetan Marko Novaselić, donedavni zapovjednik najvećeg Jadrolinijina broda, Marka Pola, voditelj Službe za razvoj flote ističe suradnju s poznatom svjetskom tvrtkom - Lürssenom. 
- Tu radimo jedan putničko-teretni brod na vodik koji bi trebao služiti na nekim našim kraćim linijama kao što su Zadar-Preko ili vjerojatno na plovnom području u Lošinju ili Šibeniku. Jako je zanimljiv jer će to biti prvi brod na vodik koji će ploviti Jadranom, kaže Novaselić.  
S takvim, ali i drugim projektima, Jadrolinija se uklapa u europsku strategiju nula emisije CO2, dodaje Novaselić i kaže da bi izrada projekta s gradnjom novoga broda mogla potrajati godinu do dvije dana, s time da se brodovi mogu očekivati u plovidbi za tri do četiri godine. Osim toga pokrenut je i projekt za seriju električnih putničkih brodova.
- Radimo projekt i krenut ćemo u izgradnju serije double-ended trajekata koji će biti pokretani bio-gorivom i metanolom i uključivat će najmodernije tehnologije koje su trenutno u svijetu, dodaje kapetan Novaselić. 
Osim u nacionalnoj plovidbi, neki od novih brodova plovit će i prema zapadnoj obali Jadrana, odnosno povizivat će hrvatsku s talijanskom obalom. 
Novi brodovi trebali bi se financirati uglavnom europskim novcem, a gdje će biti građeni, pokazat će rezultati javnih natječaja - nije isključeno da to budu i hrvatska brodogradilišta, koja su već iskazala interes.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.