Grand Prix Marulić za najbolju kratku formu- urednica Adriana Kramarić i autori Hrvoje Korbar i Marija Pečnik Kvesić
Foto: N.O. / /-
Ars Acustica La nave partirà redatelja Hrvoja Korbara i tonmajstorice Marije Pečnik Kvesić osvojila je Grand Prix Marulić u kategoriji kratke forme na nedavno završenom Festivalu igrane i dokumentarne radiodrame Prix Marulić. Ovaj intimistički akustički rad nostalgična je posveta obiteljskom nasljeđu, zvučna rekonstrukcija fragmenata osobnih i obiteljskih sjećanja i oproštaj s jednim izgubljenim svijetom i njegovim jezicima. U subotu, 13. srpnja slušat ćemo je reprizno u 23 sata na Trećem programu Hrvatskoga radija.
Sve je počelo od starih magnetofonskih vrpci koje je Hrvoje Korbar pronašao prilikom čišćenja starog splitskog stana u kojem su živjeli njegovi baka i djed. Zanimalo ga je što je snimljeno na tim vrpcama, a odgovor je pronašao tek na prvom terminu snimanja na Hrvatskom radiju. Uz mnoštvo popularne glazbe 60-ih i 70-ih godina, na vrpcama su snimljeni razgovori s obiteljskih druženja, glasovi uglavnom pokojnih članova obitelji. Cijeli taj materijal Korbaru je postao povod za ulazak u intimne prostore sjećanja na njihove ispraćaje i posljednje plovidbe.
Sve je počelo od magnetofonskih vrpci....
Foto: H.K. / /-
“Splitsku luku u vječnost je uveo Emanuel Vidović. Na svojim platnima uhvatio je svaku moguću igru sjene, svjetla i odraza tog prizora. Među mnoštvom Vidovićevih marina, prizora splitske luke i mletačke lagune, nalazi se i slika iz 1919. godine na kojoj jedna lađa plovi ka starom splitskom groblju Sustipan u bolećivom zelenkastom svjetlu. Slika se zove: Ka mrtvom gradu”
H.K.
Marija Pečnik Kvesić, Hrvoje Korbar
Foto: A.K. / /-
Hrvoje Korbar kazališni je redatelj kojeg privlače iskoraci u radijski medij. Upitali smo ga što nalazi u tom mediju, a čega u kazališnom nema:
„Mir. Kazalište je žrvanj koji melje sve pred sobom. Neprestani angažman, brzina, dinamika, pokušaji da se odgovori na očekivanja da predstava bude komercijalna, da bude „hit”. Na radiju ima puno više prostora i vremena za promišljanje, za mirniji i posvećeniji rad.”
Također ističe da mu se upravo radijski medij učinio najprikladnijim kako bi se pozabavio vječnom temom smrti kojoj se već neko vrijeme želio posvetiti i u koju se sada upustio na neočekivan način, krenuvši od starih magnetofonskih vrpci.
Kako je ovdje riječ o Korbarovim autorskim i vrlo intimnim tekstovima bilo mu je važno da ih govore ljudi s kojima je i privatno blizak, te je odabrao glumce s kojima je često surađivao- Marušku Aras i Roka Juričića. S mladim je skladateljima, Sarom Jakopović i Lovrom Stipčevićem, prvi puta uspješno surađivao na prošlogodišnjem Rođendanu umjetnosti pri realizaciji njegova autorskog projekta TEOTWAWKI.
“Barem je lijep dan. To je jedna od rečenica koja se često izgovori u nelagodi ćaskanja prije ili poslije sprovoda. Nitko ne govori o onome zbog čega smo tu. Ni kasnije nećemo govoriti o tome. To valjda od nas zahtijevaju s druge strane. Carstvo tišine.”
Hrvoje Korbar
La nave partirà
Foto: H.K. / /-
O suradnji s ton majstoricom Marijom Pečnik Kvesić Korbar ima samo riječi hvale: „Suradnja je bila opuštena i ležerna u najboljem smislu te riječi. Nadopunjavanjem ideja došli smo do konačne verzije djela, a Marija je mnogo doprinijela da dođemo do nekih rješenja koje ja sigurno ne bih mogao smisliti sam, izvan studija. I upravo u tome i jest čar radijskog medija.”
Urednica emisije: Adriana Kramarić
Dodjela nagrade Grand Prix Marulić u Hvarskom kazalištu
Foto: Petar Vujačić / /-
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.