Makoto Ozone s publikom / projekt Behind the Scenes HDS-a
Foto: D. Kalogjera / promo
Dokumentarno-glazbena priča Makoto Ozone - Uhvaćeni trenutak autorice Srđane Vrsalović donosi zanimljivu priču o drugom zagrebačkom posjetu svjetski poznatog pijanista, aranžera i skladatelja isprepletenu glazbom s njegovih izvedbi sa Simfonijskim i Jazz orkestrom HRT-a, kao i predavanjem koje je održao u okviru programa razvoja publike Behind the Scenes Hrvatskog društva skladatelja u inspirativnom susretu s mladim glazbenicima i publikom.
Koncertna dvorana Glazbene škole Pavla Markovca u Zagrebu poput dnevnog boravka povezala je svjetove zainteresiranih slušatelja i karizmatičnog glazbenog umjetnika koji je podijelio svoju priču o životu u glazbi i njegovu filozofiju kreativnosti, zašto mrzi partiture i koliko je važno riskirati u glazbi u potrazi za vlastitim jezikom.
Makoto Ozone
Foto: D. Kalogjera / promo
Od prvih zanimanja za glazbu i istraživanja očevih Hammond orgulja, Makoto Ozone svoj je izričaj razvio kroz jazz, sanjajući kako će postati Oscar Peterson.
Godine slušanja i transkribiranja glazbe vlastitih uzora, uključujući i studij na Berklee College of Music, japanskom su pijanistu poslužile kao uvod u razvoj njegova umjetničkog jezika, za postizanje te autentičnosti jednu od ključnih uloga odigrala je klasična glazba.
Za Makota Ozonea, sasvim neplanirano - ulazak u opus Johanna Sebastiana Bacha, a posebno Wolfganga Amadeusa Mozarta, bilo mu je otkriće, ne samo zvukom, nego i sličnim glazbenim promišljanjem.
“Način na koji je skladao glazbu bio je potpuno isti. Emocionalni osjećaj i filozofija po kojoj mi improvizatori komuniciramo s publikom. Pomislio sam, Mozart odvede cijeli svijet na Mars i Veneru kroz osam taktova i vrati se na zemlju. U osam taktova. Kako je, dovraga, to mogao učiniti prije 300 godina? To me stvarno razljutilo. Bio sam tako dirnut. Shvatio sam, moj Bože, to je ista stvar kao i sada. A njegova glazba, mi daje više slobode jer mislim da je bio improvizator. U svakom slučaju, tako sam ušao u klasičnu glazbu”
Makoto Ozone, iz emisije
Danas Makoto Ozone predstavlja jednog od onih rijetkih glazbenika širokog glazbenog repertoara koji osim jazza i vlastite autorske glazbe, uključuje odabran repertoar klasične glazbe, poglavito koncertantne, koja su ga istaknula kao jedinstvenog interpreta i na svjetskoj glazbenoj sceni.
Njegove smo nastupe, baš kao i glazbu koju svira doživjeli kao putovanje kroz glazbenikov kozmos, koji prelazi kategorije i žanrove, osvježavajući nam pogled na glazbu i podsjećajući nas na važnost glazbenog izričaja kao prostora slobode i bezvremene komunikacije.
Makoto Ozone na koncertu sa Jazz orkestrom HRT-a
Foto: R. Branđolica / HRT
Dokumentarno-glazbena priča Makoto Ozone - Uhvaćeni trenutak na rasporedu je u ciklusu Oda-birano u utorak 29. 07. na HR1 u 18.05 a potom će biti dostupna u Slušaonici.
Spikerska suradnja Šimun Miloš. Snimanje i montaža Danijel Turk i Dalibor Piskrec, konačno tonsko oblikovanje Krešimir Horvat.
Glazbeno-dokumentarne priče, radiopisi i zvučne bilješke iz vlastite produkcije ili adaptacije biranih inozemnih emisija.
Uspješno sudjeluje na međunarodnim festivalima uz nagrade i priznanja (New York Radio Festival, Prix Europa, International Feature Conference, Taktons, Prix Marulić, Prix Italia)