Za staklarstvo iz doba rokokoa karakteristična je proizvodnja čaša s dvostrukim stijenkama među koje su se umetali zlatni gravirani listići. Ta je tehnika poznata pod njemačkim nazivom zwischengoldglas, što zapravo znači „zlato između stakla“.
20.12.2021.
18:17
Autor: Hrvatski Radio
Za staklarstvo iz doba rokokoa karakteristična je proizvodnja čaša s dvostrukim stijenkama među koje su se umetali zlatni gravirani listići. Ta je tehnika poznata pod njemačkim nazivom zwischengoldglas, što zapravo znači „zlato između stakla“.
Ovaj stakleni medaljon iz 4. stoljeća prikazuje jedan rimski bračni par. Na njemu je i natpis koji se vrlo često pojavljuje na rimskim čašama: „PIE ZESES!“ Mi bismo rekli: „Živjeli!“
Antički primjerci čaša ukrašavanih umetnutim zlatnim ukrasima najčešće su izrađivani tako da se dekoracija od graviranih zlatnih listića radila s unutrašnje strane dna čaše, a potom pokrivala staklenim diskom, dok su majstori iz razdoblja rokokoa rabili dvije identične čaše koje bi umetnuli jednu u drugu, a između njih je bila dekoracija od graviranog zlata ili srebra.
U priči o tome kako je ukrašavanje stakla zlatnim i srebrnim listićima umetanim između dvije staklene stjenke ponovno ušlo u staklarsku praksu, a onda i u modu krajem 17. i početkom 18. stoljeća, važnu ulogu igra jedan alkemičar i ljekarnik, osebujan čovjek i vješt majstor.
Oštećena čaša iz 18. stoljeća na kojoj se vide dvostruke stjenke i umetnuti zlatni listići (izvor: Muzej za umjetnost i obrt)
Autorica: Sanja Milovac
Proizvodnja: Hrvatski radio, 2018.
PRIČE O STAKLU - ZWISCHENGOLDGLASER
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.
Priče iz muzeja zvučne su šetnje hrvatskim muzejima u obliku kratkih radijskih formi, u kojima šuškaju stare knjige, cvile vrata deponija, a izlošci izlaze iz sigurnosti svojih vitrina. Zvukom obilazimo muzejske postave.
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora