Hrvatski radio

Radio Osijek

19:05 / 18.01.2022.

Autor: Radio Osijek/TM

Ranije (ni)je bolje! O ovladavanju stranim jezicima u Europi danas

Otvoreni četvrtak, 27, siječnja

Otvoreni četvrtak, 27, siječnja

Foto: - / -

U sklopu 10. ciklusa Otvorenog četvrtka 27. siječnja 2022., održat će se četvrto predavanje naslovljeno „Ranije (ni)je bolje! O ovladavanju stranim jezicima u Europi danas“. Predavačica je Mirna Erk.

Predavanje će se održati u učionici 54 na Filozofskom fakultetu Osijek (Lorenza Jägera 9) s početkom u 18 sati te je otvoreno za javnost. „Molimo sve koji planiraju doći da se pridržavaju aktualnih epidemioloških mjera te nose masku. Broj posjetitelja ograničen je na 20, stoga se mole svi zainteresirani da dođu nešto ranije kako bi mogli prisustvovati predavanju. Predavanje će se prenositi i preko YouTube-kanala Otvorenog četvrtka, pri čemu će biti omogućeno sudjelovanje u raspravi putem chata”, poručuju organizatori.

Predavačica doc. dr. sc. Mirna Erk diplomirala je engleski jezik i književnost i njemački jezik i književnost te je nakon diplomiranja radila u nekoliko vrtića i osnovnih škola kao učiteljica engleskog i njemačkog jezika. Godine 1998. počinje raditi na Visokoj učiteljskoj školi, danas Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Doktorirala je 2013. na Filozofskom fakultetu Zagreb. Njezini stručni i znanstveni interesi usmjereni su na čimbenike koji utječu na predškolski i rani školski dječji jezični razvoj u engleskom kao stranom jeziku. Osobito ju zanima utjecaj tradicionalnih i novih medija na ishode ovladavanja stranim jezikom u našoj zemlji. „Na predavanju će se pokušati odgovoriti na pitanje jesmo li na pragu rušenja mita o ranijem početku učenja i dugoročno boljem uspjehu kad je u pitanju ovladavanje stranim jezicima. Nakon kratkog osvrta na rano učenje stranih jezika u Europi govorit će se o suvremenim spoznajama o kritičnom razdoblju za ovladavanje jezicima te o otvorenim pitanjima vezanim uz rani/školski i raniji/vrtićki početak učenja. Digitalizacija i sveprisutnost engleskog jezika čine ga različitim u odnosu na druge strane jezike, što utječe na učenička školska i izvanškolska postignuća. Izazovi povezani s ranim/ranijim početkom razvoja višejezičnosti u hrvatskom se društvu nagomilavaju”, najavljuje Domagoj Kostanjevac, suvoditelj Otvorenog četvrtka.