Hrvatski radio

Radio Osijek

09:26 / 23.12.2014.

Autor: Amoreta Bajto

Pušten promet južnom osječkom obilaznicom

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Uoči Badnjaka, u promet je puštena osječka južna obilaznica, u punoj dužini, i više nećemo morati koristiti obilazne pravce. Nakon više od godinu dana rasteretit će se promet u Ulici Svetog Leopolda Mandića, a kada budu završeni svi planirani radovi - u ljeto sljedeće godine - obilaznica će imati sve odlike "brze ceste": dopuštena brzina od 100 kilometara na sat, rasvjeta u cijeloj dužini i najviša razina zaštite od buke.

Ovih je dana obavljen neslužbeni nazor završetka radova, a obavili su ga Edo Kos, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, investitora ove za Osijek vrijedne prometne investicije, gradonačelnik Ivica Vrkić, te Zoran Škorić, predsjednik Uprave Osijek-Koteksa, izvoditelja radova. Završni se radovi na najzahtjevnijoj točki cijele obilaznice, a to su nadvožnjaci Filipovica, Bosutsko i Vinkovačka, koji zajedno čine novo čvorište Vinkovačka. Na tih dva kilometra dužine planirana su tri para nadvožnjaka, južna i sjeverna strana Filipovice i Vinkovačke su napravljeni, još se radi nadvožnjak Bosutsko jug. No, stvoreni su preduvjeti za puštanje u promet cijele obilaznice, već sada se u punom profilu prometuje na sedam kilometara, od silaska s autoceste kod Josipovca do Čepinske, a od tuda pa do kraja obilaznice kod Tenje nastavit će se u dva traka jednom kolničkom stranom. No, paralelno se nastavljaju radovi na gradnji južnog traka, puni profil osječke obilaznice bit će završen do ljeta iduće godine.

U svakom slučaju, 22. prosinca dogovoren je tehnički pregled, uz preduvjet da on bude zadovoljen, za Božić bi se pustio promet na svih 12 kilometara obilaznice. Simbolično će se gradonačelnik Vrkić i Josip Škorić, direktor Sektora za održavanje i promet HC-a, provesti novom dionicom. Prava fešta je dogovorena za završetak radova punog profila. "Zadovoljni smo što se obilaznica napravila, ali i to što smo unatoč njihovim određenim poteškoćama sačuvali Osijek - Koteks kao tvrtku izvođača. Jer da smo s njima raskinuli ugovor, oni vjerojatno ne bi više danas postojali - prokomentirao je Josip Škorić, te dodao da bi u tom slučaju cijena realizacije radova obilaznice, uz novo kašnjenje, zasigurno narasla za idućih sto milijuna kuna. Dakle, paralelno uz puštanje u promet obilaznicom nastavit će se radovi na gradnji preostalih dionica južnog traka, a potom će na red doći i sanacija sjevernog traka.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.