Brojne projekte prometnih komunikacija u Osijeku, koje zajednički ostvaruju Grad i Hrvatske ceste, obišli su danas predstavnici Hrvatskih cesta i Grada Osijeka. Posebice su se zadržali na turbo kružnom toku koji se, po projektu tvrtke Renkom, počeo graditi u Višnjevcu, bit će završen do Male Gospe i po mnogočemu jedinstven u Hrvatskoj.
Direktor sektora za održavanje i promet Hrvatskih cesta, Josip Škorić, govorio je o višnjevačkom projektu, ali i svim drugim radovima koji traju u Osijeku. Po čemu je popularni „turborotor“ jedinstven u Hrvata i uobičajen u Europi, pojašnjava, u ime projektanta, Denis Šimunić.
Riječ je o specifičnom prometnom rješenju sa spiralnim tokom prometa, kojemu je glavna osobina da su prometni pravci fizički razdvojeni. " Prometni trakovi odvojeni su signalizacijom i fizički razdvojeni malim, ali vidljivim nadvišenjima.
Vozač se prije ulaska u kružni tok mora odlučiti kojim trakom ulazi u raskrižje - slično kao i kod klasičnih raskrižja s lijevim skretačima, jer kad se jednom uđe u kružni tok, više nema prestrojavanja, a zahvaljujući specifičnoj izvedbi središnjeg dijela, unutarnji trak u određenom momentu postaje vanjski. Izlazak je moguć jedino iz vanjskog traka, a nakon cijelog kruga vozilo izlazi iz kružnog toka - dakle nema kruženja", pojasnio je glavni projektant turbo kružnog toka Denis Šimenić iz osječke tvrtke Rencon, dodavši da je ovo tip jajastog turbo kružnog toka, po čemu je prvi u Hrvatskoj. Turbo kružni tok sastavni je dio projekta izgradnje tramvajske pruge kroz Višnjevac i jedan od preduvjeta puštanja pruge, koja je u dobrom dijelu već izgrađena, u promet.
Vrijednost radova na gradnji turbo kružnog toka je oko 2,5 milijuna kuna, a u jednakom omjeru financiraju ga Grad Osijek i Hrvatske ceste. Izvođač radova je osječka tvrtka Gradnja.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.