Hrvatski radio

Radio Osijek

"Vinski turizam bez granica -jedinstvena vinsko turistička destinacija"

04.09.2020.

14:00

Autor: Mirta Milas

Foto: HRT/Mirta Milas

Foto: HRT/Mirta Milas

Foto: - / -

Cilj projekta je jačanje razvoja turizma kroz promociju jedinstvenog prekograničnog vinskog turizma koji povezuje neke od najvažnijih vinskih regija u Mađarsko (Siklós-Villány) te hrvatskom Podunavlju i Slavoniji.

Dvogodišnji je to projekt, sufinaciran kroz Interreg Program prekogranične suradnje Mađarska - Hrvatska, vrijednosti gotovo četiristo tisuća eura. Direktorica Osječko-baranjske Turističke zajednice Ivana Jurić istaknula je kako će se tako još snažnije povezati dvije atraktivne vinske regije- mađarski Vilanj te Slavonija i hrvatsko Podunavlje. " Cilj je stvoriti dodatni turistički sadržaj, integrirajući ponudu s dvije strane granice i predstavljajući se zajednički na vanjskim tržištima - Austrije, Njemačke, BiH, Slovenije te na domaćem tržištu".  S jedne se strane želi snažnije promovirati graševina kao jedna od najvažnijih i najzastupljenija vinska sorta u Hrvatskoj te Cabarnet Franc kao najvažnija sorta u mađarskom Villany-u. Nositelj projekta je Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu. Ravnatelj Krunoslav Dugalić: " Mislim da je ovo jako dobar projekt jer je spoj i vinske industrije koju u poljoprivrednom segmentu uvijek pozicioniramokao značajnu odrednicu hrvatske poljopivredne proizvodnje".Bolja promocija te učinkovito objedinjavanje vina i turizma važno je i proizvođačima. Anastazija Sabo iz Karanca: "Svakako podržavamo ovu inicijativu. Svi u Hrvatskoj znaju za Villany koji je poznat i na međunarodnoj razini".Zbog korona krize projekt je djelomice reorganiziran te će se dio sadržaja održavati on line , no svi očekuju kako će se do proljeća situacija stabilizirati te će se otvoriti brojne mogućnosti za zajedničku prezentaciju izvrsnih hrvatskih i mađarskih vina kako na domaćim tako i na inozemnim tržištima. Planirane projektne aktivnosti imaju za cilj integrirati i nadograditi ponudu vinskog turizma na dvjema stranama granice jedne geografske regije Baranje i njezine okoline uspostavljanjem mreže proizvođača vina, turističkih i ugostiteljskih operatera, izgradnjom kapaciteta za upravljanje destinacijama, prijenosom znanja i vještina, integracijom i zajedničkom promocijom prekogranične ponude vinskog turizma na lokalnom, regionalnom i međunarodnom tržištu.

 

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.