Hrvatski radio

Radio Pula

10:56 / 13.06.2014.

Autor: Slađana Bukovac

Istrijana - brend suhomesnatih proizvoda

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

U Istri se predano radi na podizanju kvalitete poljoprivrednih proizvoda. Kako nema dovoljno kapaciteta za proizvodnju velikih količine hrane, ulaže se u kvalitetu. Jedan korak u tom smjeru je brendiranje vlastitih proizvoda.

Čini to županijska Agencija za ruralni razvoj Istre (AZRRI) čiji će se proizvodi odsad prodavati pod jednim nazivom te s prepoznatljivim dizajnom i logom.

Kobasice od divljači, magarećeg mesa, mesa boškarina s tartufima. Riječ je o nekima od desetak suhomesnatih proizvoda istarske Agencije za ruralni razvoj, koja je 2005. pokrenula ovaj projekt ponajprije da bi spasila gotovo izumrlo autohtono govedo, boškarina. Program je zatim obuhvatio i meso drugih životinja tipičnih za regiju. Godišnja proizvodnja tih specijaliteta trenutačno je oko deset tona, pri čemu se preradi 50 tona mesa.

Imamo različite proizvode koje prodajemo u Istri, na području Zagreba, Splita, u Sloveniji, a počeli smo sa prodavanjem mesnih proizvoda sada u Austriji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj, rekao je direktor AZRRI-ja Graciano Prekalj

Prozvode koji nose etiketu 'Istriana', kažu u AZRRI-ju, odlikuje prirodnost i odsustvo aditiva, lokalno porijeklo namirnica, favoriziranje obrtnika i malih poduzetnika, te otvoren uvid u put od farme do stola. Nagrađivani dizajnerski studio Sonda taj je identitet predstavio kroz dizajn proizvoda. 

Tako da smo u stvari pokušali uključiti domaće proizvođače, proizvođače u ovom konkretnom slučaju keramike, da na neki način oslikamo nekadašnje motive keramike karakteristične za izradu keramike i gastro priču Istre, dodala Jelena Šimunović iz Studija Sonda.

AZRRI uskoro planira započeti i proizvodnju maslinova ulja, te otvoriti centre za gljivarstvo i povrtlarstvo u Buzetu i Raši.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.