Građani vrlo dobro razumiju da je najavljena monetizacija autocesta nepravedna i da predstavlja tek nastavak poznate hrvatske privatizacijske pljačke. Izjavili su to u Puli predstavnici koordinacije sindikata i civilnih udruga, istaknuvši da su u ovih nekoliko dana i više nego zadovoljni brojem prikupljenih potpisa.
Autoceste su Hrvatskoj dale razvojni zamah, prvenstveno u turizmu i predstavljaju strateško nacionalno bogatstvo koje nikako ne bismo smjeli ispustiti iz državne riznice, jer ako popustimo na autocestama, sljedeća monetizacija bit će na šumama, pa vodama i tako unedogled.
Tu su poruku iz Pule uputili predstavnici sindikata i civilnog sektora koji već četiri dana prikupljaju potpise u Istri i više su nego zadovoljni odzivom građana. Dušica Radojčić, aktivistica Zelene Istre, koja se već desetak i više godina bezuspješno bori protiv nove termoelektrane u Plominu na ugljen, tvrdi da su autoceste doslovno kokoške koje nesu zlatna jaja i da je vrlo glupo i nepromišljeno lišiti se novca koji donose.
A primjer naših susjeda Talijana govori sljedeće - ondje su autoceste građene javnim novcem i na dug, kao i kod nas. U koncesiju su, dakle na upravljanje, dane 1999. godine, a jedan od koncesionara je tvrtka Schema 28, iza koje stoji Beneton i koja je u šest godina šesterostruko uvećala svoj kapital u odnosu na početno ulaganje. I predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije Bruno Bulić smatra da se radi o štetnoj namjeri hrvatske Vlade, no ide i korak dalje te otkriva mogući scenarij monetizacije.
Pulski aktivisti tvrde da građani vrlo dobro prepoznaju, kako kažu, pljačkaški karakter najavljene monetizacije, te da će po okončanju prikupljanja, potpisa biti puno više o potrebnog broja.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.