Hrvatski radio

Radio Pula

Svjetleće dizalice - promocija Pule ili nepotreban trošak?

13.05.2014.

19:42

Autor: Petra Neuner Geržinić

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Nigdje na svijetu još nisu osvijetljene dizalice u brodogradnji koja je još uvijek u funkciji poput svjetlosne instalacije u pulskom Uljaniku. Projekt svjetlećih dizalica stajao je dva i pol milijuna kuna, a od njega se očekuje da postane i turistički primamljiva atrakcija.

Sve zvuči kao iz bajke, osim jedne jedine činjenice. Da bi pulske dizalice obasjalo 45 jakih reflektora turistička se zajednica poprilično kreditno zadužila. Desetak dana nakon svjetlosnog spektakla u Puli, na kojem je bilo 10.000 posjetitelja reakcije se ne stišavaju. Za mnoge velika promocija Grada, za druge - upitan trošak. 

Pula je više od Arene, Augustova hrama ili Zlatnih vratiju, pa ipak već niz godina nije ništa novoga, ovako velikoga, ponudila svojim građanima i gostima. Pokazalo se da i industrija, brodogradilište u centru, koje je obilježilo ovaj grad, može biti turistička atrakcija. Ipak, bez ijedne kune iz gradskog proračuna. Novac su osigurali privatni sponzori, Ministarstvo turizma te Turistička zajednica Pule. Da - kroz hipotekarni kredit, ali promocija grada, reći će i gradonačelnik, upravo je njihov zadatak. 

A projekt znači osam dizalica do 100 metara visine, paljenje reflektora svaki puni sat po 15 minuta i bezbroj mogućnosti igre svjetlom. Idejni začetnik svjetlećih divova Dean Skira tvrdi da je novac potrošen za taj projekt tek jedna četvrtina onoga koliko vrijedi. Njegova je realna cijena oko milijun eura. 

Svjetleći divovi obasjali Pulu

Za Pulu se putem interneta čulo u svjetskim metropolama u kojima je ovakva praksa već uobičajena. S druge strane, neki bi Puljani sigurno voljeli više vrtića ili dječjih igrališta. Drugi bi, pak, novi bazen ili javnu garažu. Mnogi bi zasigurno konačnu obnovu prekrasnih austrougarskih pročelja koja propadaju. Muzeja nema. Kulturna promidžba nedostaje. Svaki bi Puljanin našao svoj prioritet...

U videoprilogu pogledajte što o ovoj temi kaže Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica Turističke zajednice grada Pule.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.