Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je u utorak gradilište druge cijevi tunela Učka, trenutno jedne od najvećih infrastrukturnih cestovnih investicija u zemlji, koja uključuje kilometar ceste s istarske te 500 metara ceste s kvarnerske strane.
"Radovi idu jako dobro, u ovom trenutku s obje strane, istarske i kvarnerske, do sada je ukupno probijeno više od dva kilometra nove tunelske cijevi i očekujemo kroz godinu dana spajanje i probijanje tunela u cijelosti", kazao je ministar Butković, zahvalivši svima koji su sudjelovali u realizaciju ovog važnog infrastrukturnog projekta.
Po njegovim riječima, do kraja ove godine očekuje se da će sve proceduralne stvari biti gotove, što uključuje i Europsku komisiju i odluku Vlade kako bi početkom godine krenuli radovi na završetku istarskog ipsilona odnosno zadnje faze 2B2 i 2B3, čime će se, kako je rekao "istarski ipsilon u potpunosti integrirati u prometni sustav Hrvatske".
"Novi val poskupljenja utječe na radove, mnogi su infrastrukturni projekti dovedeni u pitanje jer je u vrijeme ugovaranja i predaja ponuda bila jedna cijena, a sada je ona znatno veća. Vlada je stoga po pitanju poremećaja cijena na tržištu dala mogućnost da se naručitelji radova i izvođači u zakonskoj proceduri uz posredstvo revizija o tome dogovore", naglasio je Butković.
Nakon obilaska gradilišta, održano je i potpisivanje Sporazuma vezano uz spojnu cestu Dobreć - PUO Kvarner, koji definira izgradnju budućeg čvora Dobreč, a koji će biti ujedno spoj na budući istarski ipsilon.
Izgradnja druge cijevi tunela Učka dio je projekta Dopuna na puni profil dionica Vranja - Tunel Učka u okviru kojeg će se izgraditi osam kilometara dionice, uključujući drugi trak od čvora Vranja do tunela Učka / Portal Kvarner i drugu cijev tunela Učka u duljini od 5,63 kilometara. Tunel bi fizički trebao biti probijen negdje na ljeto 2023., a radovi kompletno završeni 2024. godine.
Generalni direktor Bina Istre Dario Silić kazao je kako se na gradilištu po visokim standardima vodi briga o zaštiti radnika i o zaštiti okoliša. "Cilj je spojiti se s Hrvatskim autocestama na Matuljima, tako da se od Pule do Zagreba može doći za dva i pol do tri sata bez zaustavljanja. Ovo je jedan od najprometnijih pravaca, preko 10 tisuća vozila dnevno", zaključio je Silić.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.