Hrvatski radio

Radio Rijeka

13:23 / 29.07.2014.

Autor: Zdravko Kleva / Boris Kanazir

JPS-ova posada u povijesnom odsukavanju "Coste Concordije"

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Puno je veza Rijeke i Riječana s kruzerom "Costa Concordia" što je svoje posljednje putovanje prije koji dan završila u Genovi. Osim što je u vrijeme havarije na brodu bilo i putnika iz ovoga kraja, u završnom dijelu odsukavanja sudjelovali su i riječki pomorci.

Kruzer Costa Concordia dotegljen je u svoju posljednju luku Voltri na zapadu Genove gdje će biti izrezan. Dvije i pol godine trajalo je njegovo odsukavanje s hridi ispred otoka Giglia, uz zapadnu obalu Italije, gdje se nasukao 13. siječnja 2012. U velikoj havariji poginulo je 32 ljudi, a na brodu je bilo ukupno 3.229 putnika i 1.023 članova posade.

Odsukavanje Coste Concordije bila je jedna od najvećih operacija podizanja i odvajanja broda s dna mora u kojoj su od svibnja do srpnja sudjelovali i naši pomorci - remorker Lukas riječkoga Jadranskog pomorskog servisa s posadom. Njihova je zadaća bila tegljenje barže s tankovima za zrak koji su se kasnije varili na oplatu nasukane brodske olupine i koji su omogućili da Costa Concordia zaplovi na posljednje putovanje. 

Riječkom JPS-u posao je povjerila američka tvrtka Titan, specijalizirana za odsukavanje. Povjerenje su opravdali, kaže komercijalni direktor Dražen Padovan. Najvažniji je bio moderan, kvalitetan i dovoljno jak remorker. Gledalo se i iskustvo posade, posebno stoga što je njihov zadatak bio i balastiranje barže koju su teglili. JPS-ov remorker i posada ovaj su posao dobili u iznimno jakoj međunarodnoj konkurenciji.

Rukovoditelj operative JPS-a Tomislav Šikić nadgledao je svaku fazu posla koji je trajao 90 dana. Prvo su iz Trsta baržu oteglili do Genove, a ondje i u Livornu su, uz posebnu, složenu proceduru, ukrcavali i iskrcavali tankove visoke 25 i široke 15 metara. Za Jadranski pomorski servis ovo je još jedan uspjeh s kojim riječka tvrtka ostaje zapisana u povijest uklanjana pomorskih havarija. Javlja Zdravko Kleva: