Hrvatski radio

Radio Rijeka

Koparska luka milijunima protiv jadranske konkurencije

14.12.2014.

12:31

Autor: HINA

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Početkom 2015. u Koper će, umjesto dosadašnja dva, uplovljavati tri prekooceanska broda s dalekog istoka, a da bi očuvala prednost pred Rijekom i Trstom, slovenska luka planira uložiti 200 milijuna eura. No, za jaču željezničku mrežu potrebna je milijarda eura.

Koper je konkurent Rijeci i Trstu u privlačenju tereta za europske zemlje iz dalekoistočnih luka jer se očekuje da će jadranske luke biti sve zanimljivije u odnosu na sjeveroistočna pristaništa, poput Rotterdama i Hamburga, koja su prekapacitirana i do kojih teret putuje sedam dana dulje.

Velikim ulaganjima luka Koper nastoji održati prednost u prijevozu kontejnerskog tereta za Austriju, Mađarsku i druge srednjeeuropske države. Tijekom nekoliko idućih godina u koparskoj luci planiraju uložiti 200 milijuna eura, a već su investirali u produbljenje dna u pristaništu u koje sada mogu uplovljavati i prekooceanski brodovi s velikim gazom, piše danas ljubljanski dnevnik ''Delo''.

''Kapacitet prekrcaja u Kopru kanimo do 2020. povećati sa sadašnjih 850.000 na 1,15 milijuna standardnih TEU-kontejnera'', rekao je za Delo direktor Luke Koper Dragomor Matić. Dodao je da se planira prvenstveno produljiti dio obale za primanje kontejnera.

No, za najveću investiciju koja će im omogućiti da održe prednost stečenu prijašnjih godina u odnosu na Trst i Rijeku, upravitelji luke očekuju pomoć države. Ona nastoji osigurati europska sredstva za gradnju drugog željezničkog kolosijeka Koper – Divača, u koji treba uložiti više od milijardu eura. Maksimalni kapacitet uz sadašnju željezničku infrastrukturu Koper će doseći već za nekoliko godina, a gradnja novog kolosjeka, predviđa se, trajala i desetak godina.

Dakle, propusnost postojeće pruge koja Koper povezuje sa zaleđem i inozemstvom je premala, a novi kolosijek koji se već godinama spominjao u planovima raznih vlada do sada je ostao samo želja na papiru. Međutim, Vlada premijera Mire Cerara tu je prugu uvrstila kao prioritetan projekt u okviru sredstava koje je prijavila za obiman europski investicijski plan koji pokreće predsjednik Europske komisije Jean-Claude Juncker. Premijer Cerar odbacio je sugestije o davanju lučkih kapaciteta u koncesiju, o čemu se ranije razmišljalo, rekavši da se osnovna prometna infrastruktura neće privatizirati.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.