Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel je protiv ukidanja dužobalne brodske veze Rijeka–Split–Stari Grad–Korčula–Dubrovnik. Kako su iz Uprave Jadrolinije prozvali dubrovačko-neretvanskog župana Nikolu Dobroslavića i gradonačelnika Dubrovnika Andru Vlahušića da su krivi za ukidanje trajektne linije Rijeka–Dubrovnik, tako su njih dvojica večeras reagirala navodeći da su protiv ukidanja te linije, ali je ne mogu subvencionirati.
Grad Rijeka se, bez obzira na izgrađenost autoceste, ne može pomiriti, niti složiti s ukidanjem jedine dužobalne linije s polaskom iz Rijeke koja pridonosi razvoju turizma na cijelom obalnom području te omogućuje brodsku povezanost Rijeke i drugih gradova.
U ime građana Rijeke i mnogih turista koji se rado koriste tom linijom u ljetnim mjesecima, Vojko Obersnel traži da ne donose konačnu odluku o ukidanju linije Rijeka-Dubrovnik, nego da pronađu model i novac za njezin opstanak.
''Grad Rijeka pritom vam stoji na raspolaganju za svu pomoć i suradnju'', stoji u dopisu riječkoga gradonačelnika što ga je poslao predsjedniku Uprave Jadrolinije Alanu Klancu, ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Siniši Hajdašu Dončiću, ministru turizma Darku Lorencinu i predsjedniku Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski pomorski promet Igoru Butorcu.
Obersnel, u vezi s najavom da bi se Jadrolinijina dužobalna brodska veza kao nerentabilna mogla ukinuti, ističe da ta odluka nije u skladu s dogovorima na više sastanaka s čelnim ljudima Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture ni s logikom viđenja Hrvatske kao turističke zemlje, Rijeke kao tranzitnoga grada i polazišne putničke luke.
Predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac ocijenio je u ''Novom listu'' danas da je najveći problem s tzv. plavom magistralom to što nije bilo sluha Dubrovačko-neretvanske županije i Dubrovnika u vezi sa subvencioniranjem linije, pa je u konačnici svoju potporu uskratio i grad Split, što je uzrokovalo da propadne cijela koncepcija. Dogovorom je bilo predviđeno da će teret biti podijeljen između Jadrolinije, koja će osigurati 3,5 milijuna kuna i između niza općina, gradova i županija, koje su trebale izdvojiti ukupno oko 7,65 milijuna kuna. Najviše novca očekivalo se od Dubrovačko-neretvanske županije i Grada Dubrovnika (po milijun i pol kuna) te od Splitsko-dalmatinske županije i gradova Splita i Rijeke, koji su trebali izdvojiti po milijun kuna.
Klanac je posebno istaknuo kako nije bilo sluha Dubrovačko-neretvanske županije koja je prijedlog odbila u startu. Zatim su isto napravili i u Gradu Dubrovniku, gdje su uvjetovali vlastiti doprinos time da i svi ostali budu uključeni, rekao je predsjednik Uprave Jadrolinije.
Župan Nikola Dobroslavić izjavio je večeras da je županiji neprihvatljivo ukidanje bilo koje linije koja vodi prema Dubrovniku i njoj. Ali: ''Ako oni misle da se ta linija može održati na način da je financira Dubrovačko-neretvanska županija ili neke od jedinica lokalne samouprave iz naše županije, to je prilično žalosno jer je to nemoguće'', rekao je Dobroslavić.
''Grad Dubrovnik je prema nekim dogovorima trebao sudjelovati u financiranju 'plave linije' s kojom Dubrovčani uopće ne putuju. S njom dođe nekoliko tisuća ljudi u Dubrovnik, a morali bi je plaćati više nego što plaćamo subvenciju za zračni promet i autoceste za sve Dubrovčane. Toliko nerazumni nismo. Dubrovčani su razumni ljudi i donose odluke u svom interesu, a ja sam na čelu takvoga grada'', istaknuo je za Hinu dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.