Hrvatski radio

Radio Rijeka

14:44 / 17.12.2014.

Autor: Saša Vuksan

Profesionalni vozači, svjedodžbe, licence - tko koga vozi?

HRT logo

HRT logo

Foto: HRT / HRT

Nakon što je osmorici vozača Autotroleja otkazan ugovor o radu zbog lažnih svjedodžbi, danas se u Rijeci novinarima obratio Sindikat hrvatskog vozača. Rekli su da ne mogu podržati one profesionalce koji varaju, ali treba naglasiti da najveći dio vozača, njih više od 300, ima valjane dokumente.

Predsjednik sindikata Miljenko Gočin pojasnio je da su ti vozači krivotvorili dokument koji im sada više i ne treba. Naime, europski propisi koje je Hrvatska prihvatila takvu svjedodžbu srednje škole za vozače ne traže.

Gočin tumači da su u trenutku zasnivanja radnog odnosa ti vozači poslodavcu predočili lažne dokumente i zbog toga su dobili otkaz. Sada kada ti dokumenti više nisu potrebni oni se mogu javiti na novi natječaj i zasnovati radni odnos. Međutim, priča ne završava na otkazu već bi, tvrdi Gočin, poslodavac prevaru morao prijaviti nadležnima.

Ako Europa ne traži svjedodžbu, traži obnavljanje licence svakih pet godina. Za to bi trebalo pohađati 35 sati nastave, vozačima se to vrijeme ne priznaje, pa ga i nemaju i što se dogodi? Sindikalisti tvrde da se licenca može obnoviti vrlo lako. Plati se oko tisuću kuna i potvrda, bez polaženja satova, stiže.

Sindikat želi organizirati besplatnu nastavu, ali vozačima je to najskuplje, jer ako tjedan dana ne rade zbog polaženja tečaja, gube 300-400 eura, pa su spremni i riskirati da ih netko jednom pita o vjerodostojnosti takvih potvrda. U Hrvatskoj je 40 tisuća vozača u toj obvezi, pa je riječ o biznisu od osam milijuna kuna godišnje. Javlja Saša Vuksan:

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.