Ovisno o brodarima i pokretanju njihovih linija, promet vlakova iz Rijeke prema Slovačkoj i natrag mogao bi početi sredinom sljedećeg mjeseca. Studija izvodljivosti na intermodalnoj liniji Rijeka - Dunajska Streda u Slovačkoj u potpunosti je gotova, a Rijeka je jedini hrvatski predstavnik u projektu .
Osim riječke Županijske komore, kao jedinoga predstavnika Hrvatske, u projekt su izravno uključene Španjolska, Francuska, Italija i Slovenija. Temelj projekta je poboljšanje regionalne konkurentnosti kroz promicanje razvoja intermodalnog i željezničkog prijevoza na području Mediterana uz postojeću infrastrukturu.
Postojećoj željezničkoj mreži pokušava se implementirati željeznička linija kombinirana s pomorskim prijevozom kontejnera, kako bi se rasteretile ceste, tumači predstavnik Županijske komore Rijeka Zoran Orešković.
Hrvatski dio intermodalne linije pokriva 52 posto dionice ili 331 kilometar željezničke pruge, s prijevozom električnim lokomotivama i bruto masom vlaka od 1300 tona. Studija pretpostavlja da će vlak tri puta tjedno ići na terminal u Slovačku – tamo će odlaziti puni, a vraćati se prazni, pojasnio je Borna Abramović s Prometnog fakulteta u Zagrebu.
Iako je u lukama sjeverne Europe koncentrirano oko 75 posto kontejnerske robne razmjene s dalekoistočnih tržišta, južne europske luke dijele ambiciju postati konkurentna alternativa. Javlja Damir Pijaca:
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.