Svjetski dan učitelja
Foto: ncvvo.hr / nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
Svjetski dan učitelja proglasio je UNESCO 1994. godine u spomen na 5. listopada 1966. kada je na Posebnoj sjednici Međuvladine konferencije o statusu učitelja usvojena Preporuka o statusu učitelja. Prigoda je to da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni.
Primorsko-goranska županija tradicionalno je nagradila najbolje učitelje i škole o čemu smo pisali OVDJE. A u Klasi optimist odlučili smo podijeliti s vama razmišljanja dvoje nagrađenih, učiteljice i učitelja.
Helga Dukarić Dangubić i Edita Stilin
Foto: - / PGŽ
“Ovo je poziv koji živiš 24 sata na dan. Ne možeš zatvorit vrata neke svoje kancelarije, doć doma i ne razmišljat više o tom poslu. Jednostavno, rad s mladima zahtijeva cjelodnevni angažman. ”
Helga Dukarić Dangubić
Helga Dukarić Dangubić je profesorica glazbene umjetnosti u Gimnaziji Andrije Mohorovičića.
Uvijek ima različitih učenika, ali su možda umjetnički predmeti ipak podcijenjeni, pogotovo u osnovnim školama, pa se moraš nametnuti i pokazati koliko su ti predmeti bitni za njihov razvoj rast i razvoj u životu. A to možeš samo s velikom ljubavlju i prema učenicima i prema glazbi i prema poslu, tumači naša sugovornica.
Ima li ljepšeg kad vas učenik doživljava kao uzor, a vi uopće niste imali takav dojam?
Zašto Helga Dukarić Dangubić ne ocjenjuje sluh i što onda ocjenjuje, poslušajte u razgovoru:
Učiteljica godine Helga Dukarić Dangubić:
Damir Čović i Edita Stilin
Foto: - / PGŽ
Damir Čović, učitelj savjetnik koji je s više od 40 godina iskustva svoj rad posvetio obrazovanju mladih u fizici i tehničkoj kulturi, u mirovinu će krenuti iz Osnovne škole Turnić.
"Meni nikad nije bilo teško raditi ovaj posao. Taj posao je, nekako, meni bio i zabava i zadovoljstvo i ljubav i zapravo ja to ni ne doživljavam kao nekakav posao. Kad kažem da sam plaću dobivao za nešto što sam radio iz gušta, to je moja najveća sreća u svemu tome", govori Čović.
Primjećujem te mlade učitelje i nekako ih uvijek uspoređujem, govori Čović i objašnjava kako nove generacije izgleda većinom ne razumiju da je se učiteljski dan sastoji od devet poslova koji nisu plaćeni i onaj jedan za koji dobivaš plaću.
“Ne možeš očekivati da ti netko plati brigu o tom djetetu. To što ti staneš s nekim djetetom i pola sata pričaš s njim i dogovaraš, objašnjavaš mu neke stvari, zato što on ima neki problem. A ti si ga uočio. Ti ne možeš prijeći preko tog problema tek tako. Drugi put ga opet pitaš... Treći put je dovoljno samo: Daj 5!”
Damir Čović
Uvijek su ga djeca motivirala, priznaje, a nesretan bi bio kad ga djeca ne bi prihvaćala. Ističe da vrlo često kada učenik ima problem, važno mu je da ga tkogod sasluša, da mu malo vjetra u leđa...
Zašto Damir Čović kaže da učitelj nije učitelj bez empatije i kako je rješavao probleme s roditeljima, poslušajte u razgovoru:
Učitelj godine Damir Čović:
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.