Hrvatski radio

Radio Sljeme

Grad kreće u borbu s velikim blještećim reklamama na gradskim prometnicama

10.02.2023.

14:08

Autor: Radio Sljeme

Svjetleće reklame

Svjetleće reklame

Foto: Igor Kralj / Pixsell

U Zagrebu se nalazi velik broj ilegalno postavljenih reklamnih panoa, čemu je Gradska uprava odlučila stati na kraj. U javnom savjetovanju je nova Odluka o komunalnom redu koja ograničava veličinu reklamnih panoa na privatnim stambenim zgradama na 12 četvornih metara.

Gradonačelnik Tomislav Tomašević istaknuo je da je prema građevinskim propisima dopuštena veličina panoa 12 četvornih metara i da reda mora biti.


- Vidjet ćemo sve prijedloge, vidjet ćemo sve pritužbe, međutim, moramo uvesti reda, a osim toga ću isto tako najaviti da imamo više stotina reklamnih panoa koji su ilegalno postavljeni i sada digitaliziramo sve reklamne površine u Gradu Zagrebu, sve lokacije i krećemo, krenuli smo s uklanjanjem i ispisivanjem kazni za ilegalno postavljene reklamne panoe. Ista su pravila za privatne tvrtke i one koje su u suvlasništvu Grada Zagreba, to je Zagreb plakat - ističe Tomašević.


Svjetlosne reklame imaju štetan utjecaj na okoliš i remete zdrav bioritam ljudi, ali i životinja, komentirao je za Radio Sljeme dopredsjednik udruge za zaštitu noćnog neba "Naše nebo" Boris Štromar.


- Mnogima je to na vrlo maloj zračnoj udaljenosti od spavaćih soba i Zagrepčani se moraju zabarikadirati i zakračunati da im to ne smeta i da mogu normalno spavati. Dokazano je da svjetlosno onečišćenje, a naročito plava rasvjeta koje puno ima u ovim modernim led svjetiljkama negativno utječe na produkciju hormona melatonina koju naše tijelo radi isključivo tijekom noći i tijekom mraka i koji regulira našu budnost, odnosno spavanje. I svaka odluka za smanjenje svjetlećih reklama u gradu je apsolutno dobrodošla - upozorava Štromar.


Odluku pozdravlja i prometni stručnjak Željko Marušić, jer ovakve reklame ometaju koncentraciju vozača i narušavaju sigurnost prometa.


- Na cestama bi trebale biti samo oznake i signalizacija koja je izravno povezana s funkcioniranjem prometa, sve ostalo je nepovoljna i štetna distrakcija, ali nažalost živimo u svijetu kojeg diktira kapital i teško je potpuno to zabraniti, ali svakako to treba minimizirati, pogotovo na mjestima gdje imamo veću koncentraciju rizika, dakle, gdje su pješaci, gdje ima pješačkih prijelaza gdje možemo očekivati povećan biciklistički promet - kaže Marušić.


Dodajmo na kraju i kako će do kraja godine, odnosno do isteka zakupa reklamnih kampanja, biti uklonjene i sve reklame sa zagrebačkih tramvaja.

Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.