Nakon punih 17 godina, Grad Zagreb dobit će dvadeset novih niskopodnih tramvaja. Za njihovu nabavu potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u vrijednosti 40 milijuna eura.
23.12.2022.
15:56
Autor: Radio Sljeme
Potpisivanje ugovora
Foto: Robert Anić / Pixsell
Nakon punih 17 godina, Grad Zagreb dobit će dvadeset novih niskopodnih tramvaja. Za njihovu nabavu potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u vrijednosti 40 milijuna eura.
Cilj je nabave modernizacija tramvajskog voznog parka i osiguranje kvalitetne usluge prijevoza.
- Ovo je prva faza modernizacije našeg tramvajskog podsustava s nabavkom ovih 20, cijeli proces počinje s ciljem da u idućem periodu ukupno bude nabavljeno 80 novih niskopodnih tramvajskih vozila za grad Zagreb - kazao je direktor ZET - a Marko Bogdanović.
Krenuli smo ubrzanim tempom u povlačenje sredstava kako bi se novi tramvaji što prije našli u prometu, jer se to nije dogodilo 17 godina, ističe gradonačelnik Tomislav Tomašević.
- Ovo je, vjerujem, najveći pojedinačni projekt iz EU sredstava u gradu Zagrebu, i to još iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, gdje ćemo tek početi kroz gradske ustanove, poduzeća i gradsku upravu povlačiti sredstva, 20 niskopodnih tramvaja koji će, prije svega, značiti za građane da će imati manje onih kašnjenja u prometu, manje onih situacija gdje se ne pojavi možda vozilo kad bi trebalo, zato što je otišlo u kvar, jer, budimo realni, nije normalno ni u jednom gradu, ni u jednoj europskoj metropoli da se 17 godina ne kupi nijedan tramvaj - rekao je Tomašević.
- Zagrebu nedostaje šezdesetak novih tramvaja i mi ostajemo tu partneri, ostajemo saveznici, naravno, da pokušamo i kroz OPKK novi i vidjet ćemo i tražiti druge mogućnosti da i taj dio u novoj perspektivi zaokružimo, u tom smislu, evo, gradonačelniče, imat ćete punu podršku Vlade Republike Hrvatske - najavio je i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
A osim novih tramvaja, Zagrebu trebaju i novi metri tramvajske pruge koji nisu izgrađeni 20 godina.
- Razgovarali smo o Heinzelovoj, od poteza od Zvonimirove do Vukovarske, pa onda kasnije od okretišta Savišće, razgovarali smo o Sarajevskoj, tako da nadam se da će neki od tih projekata isto tako biti financirani iz EU fondova - napomenuo je gradonačelnik Tomašević.
Na pitanje hoće li se prorijeđen vozni red ponovno vratiti na staro, direktor ZET - a Bogdanović odgovorio je kako je to moguće, ali da im za to nedostaje resursa i djelatnika. Dodao je kako se oštećeni blokovi na tramvajskim prugama koji zadaju muke vozačima rješavaju točkasto i da ih pokušavaju sanirati čim se dogode. I za kraj, utješno je jedino da rasta cijena ZET - ovih karata za sada neće biti, poručuju odgovorni.
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.

Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora
HRVATSKI RADIO
MEĐUNARODNI KANAL
NACIONALNI PROGRAMI