Što će se dogoditi ako netko na moru zatraži pomoć a do njega su najbliži oni brodovi koji neće imati posadu, tko će brodolomca točno locirati i izvući van, tko takvim brodom upravlja a tko je odgovoran... možda vlasnik računalnog programa...stotine pitanja se nameće, rasprava je tek počela pa ćemo i ovoj pomorskoj večeri čuti što se radi po tom pitanju i što misle pomorci..... čut ćemo što mući skipere, koji isto tako žive od plovidbe a kojima počinje sezona a bili smo i na sajmu hrvatske male brodogradnje. Pregledali smo jednu novu knjigu koja govori o starim matrikulama i koja kaže - prvi brodski motori gradili su se u Splitu na početku prošlog stoljeća, u isto vrijeme kao i u razvijenim industrijskim zemljama! 17. travnja ste s nama od 20.15 min na valu hrvatskog radija, Radio Pule, Rijeke, Zadra, Splita i Dubrovnika i na valu glasa Hrvatske
Američki stručnjaci već duže vrijeme zahtijevaju su da se svi tehnološki noviteti prilagođavaju dosadašnjim racionalnim zahtjevima a međunarodna pomorska organizacija a na sjednici iz, sada već gotovo davne 1999.g. ustanovila je određena pravila a pretpostavilo se da će do pune automatizacije biti 4 stupnja. Prvi stupanj je tu jer već duže vrijeme koristimo objedinjene sustave navigacije i kontrole a upravljanja, kazao je na nedavnom javnom predavanju u splitu inženjer Marinko Popović iz hrvatskog registra brodova
Tehnološki iskorak je tek naizgled u daljnjoj budučnosti jer promjena je puno i u pravilu se događaju brže nego očekujemo. Ono što će se sigurno događati je nastavak trenda smanjivanja članova posade ali koji je sličan kao i u drugim granama industrije, jer su i parni strojevi u Manchesteru prije više od 150 godina napravili isto, jednako kao kao i robotizacija u industriji od početaka 80 - ih godina. Potvrdio nam je to je govoreći o propisima za autonomne automatizirane brodove, član komisije IMO -a Marinko Popović
Upravljanje brodom u navigacijskom smislu je jedno ali održavanje brodskih sustava je druga prića ........ ima toga još, pitanja ima puno više nego odgovora, u studio smo doveli na porciju dobre priće predsjednika udruge strojarara Split Franu Martinića, a priča ima i svoj prvo-travanjski uvod
Metanol, amonijak, lpg , lng , niskosumporno gorivo, inače znatno skuplje , gorive čelije, vodik peroksid i na kraju ćisti vodik kojeg zagovaraju nijemci , za strojare je to već nočna mora jer uporaba takvih sustava teško će istrpit automatiku bez ljudske ruke
Programe Hrvatskoga radija slušajte na svojim pametnim telefonima i tabletima preko aplikacija za iOS, Android i Huawei.